tirsdag 22. mars 2016

Kake til jentekveld

I kveld er jeg tilbake her på bloggen med en vri på Proteinrundstykker, som er kjempegode og lettlagde Havrerundstykker med cottage cheese (og egg). Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har tenkt at jeg har lyst til å invitere venninner på en avslappende jentekveld med god mat og drikke. Men når man har små barn og full jobb blir noen ganger tanken på å stelle istand noe ekstra så langt fra nettopp avslappende at det ender opp med å bli med tanken.


Det finnes nesten ikke én eneste anledning hvor man ikke setter pris på å få servert en god kake ! Her er oppskrift på en frossen ostekake laget med kremost og kremfløte og pyntet med friske bær.

Husk å beregne minst fire timer for kaken å stå i fryseren før servering. Opprinnelig lagt inn av LilleBulla , her. Ikke la de gjøre det! Det er så enkelt å lage kake fra bunnen, alt du trenger er riktig oppskrift.


Her er fem enkle kaker du kan lage fra bunnen av : Enkel kanelkake – en av de mest populære kakeoppskriftene på bloggen og det med god grunn. Den smaker godt OG er enkel å lage. Kaken lages helt uten steking, men her må du beregne god tid for at den skal få stivnet godt.

For mange år siden gikk jeg på et Grete Roede kurs. Velkommen til mitt søte kakeparadis! Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter.


Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Skal ha jentekveld på fredag, og har lyst til å lage en litt fancy kake. Er grundig lei av flate, seige sjokoladekaker, men er veldig åpen for forslag!


Hva lager dere når dere vil fleske til på kakefronten? På torsdag er det jentekveld i Åmot fra kl 18. Og jeg skal åpne kakebakeriet denne dagen… Så nå jobber jeg virkelig på spreng. Når jeg kom dit i dag tidlig virket det som helt umulig å skulle åpne denne uka, men det er utrolig hva jeg har fått gjort på en dag.


Her har vi samlet oppskrifter smakfulle kaker for enhver anledning. Men før husfruene 1-fikk kake , var det kylling med fetaost og rød pesto på en seng av broccoli og gulrøtter med kremet champingomngsaus til. Provencepoteter ved siden av.


MELD DEG PÅ NYHETSBREVET OG FÅ OPPSKRIFTENE I MAILBOKSEN. Vi har samlet fristende kaker til glede for små og store.

La deg inspirere av et spennende og variert utvalg her. Etter å ha gått tur i fjellet, er det veldig godt å komme inn til en varm hytte og å kunne se fram til en kveld med mye god mat å kose seg med i hyggelig selskap. Oppskrifter og middagstips til enhver anledning. Sist hadde jeg en tre retters middag, men tror ikke jeg orker å styre så mye nå. Det er krav og forvetninger om kake.


Jentekveld hos meg på torsdag. Jeg prøver å redusere sukkerinntaket og vurdererer å servere noe annen. Tips til noe annet kakeaktig? Hvis jeg ikke klarer å finne et sunnere alternativ, gpr jeg heller for skikkelig kake. Så koselig med jentekveld Gjev energi i massevis.


Flott blogg du har, her kjem eg gjerne tilbake. Håper den blir like vellykka og god som di kake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg