onsdag 23. mars 2016

Muffins med sjokoladebiter trines matblogg

Du sjekker om muffinsen er ferdigstekt ved å stikke en fyrstikk midt i baksten. Gulrotmuffins med sjokolade og eple. Som en variasjon laget jeg muffins av (nesten) samme røre denne gangen, med et par små endringer underveis (byttet ut noe av sukkeret med rørsukker og tilsatte sitronsaft i ostekremen). Så enkelt at selv far, søster, bror og mor klarer det, alene eller sammen. Ved å bruke Trines Matblogg.


Sjokoladeis med sjokoladebiter. Så hva er da bedre enn en deilig og kraftig sjokoladeis med klumper av sjokolade i den. Du har allerede gitt Muffins med sjokoladebiter en vurdering! Saftige og supergode muffins , fylt med biter av deilig sjokolade - kan det bli bedre.


Sitronskallet kan gjerne byttes ut med appelsinskall. Husk å vaske sitrusfruktene godt, og tørke dem, før du river skallet (ikke det hvite) med et zesterjern eller lignende. Dersom du ikke har muffinsbrett bør du ha røren i doble muffinsformer. Den ytterste formen kan tas av etter steking og benyttes neste gang du skal lage muffins.


Fantastisk saftige og gode med deilig sjokoladesmak, og jeg hadde ikke trodd det var rødbeter i dem om jeg ikke hadde visst det. Vart spurt om å laga ei kaka til juleavslutninga i kveld. Kva slag kake eg lagde kunne eg velja. Tenkte med ein gong på at eg ville laga ei gulrotkake.


Søkte på Kvasir og såg bloggen din. Fekk uuutruleg mykje skryt for kaka! Forstår eg godt, for den er jo berre knallgod! Gjorde som ein av dei andre lenger oppe og hadde litt sitron i kremen.


Lettvinte muffins er små, SUPERGODE muffins , som er SUPERRASKE å lage. Deigen skal bare røres sammen med en sleiv, og etter minutters steking er muffinsene klare! Du kan tilsette smak etter ønske.


Oppskriften gir stk. Fordel røren i muffinsformer - gjerne plassert i et muffinsbrett. Sjekk disse kule muffinsformene! Tilsett eggene, ett av gangen. Bland sammen mel og bakepulver.


Muffins med sjokoladebiter trines matblogg

Rør tilslutt inn appelsinsaft og vend inn sjokoladebitene. Vaniljeis med sjokoladebiter Jeg elsker iskremmaskinen min. Virkelig elsker den. Stek midt i ovnen i ca. Dog, når det ikke er sol og fint vær, ender jeg ofte opp med å lage en kake eller kjeks i stedet.


Her finner du også oppskriften på gulrotkakemuffins med kremostglasur. Squashmuffins med sjokoladebiter og kremostglasur. Muffinsrøren 1g sukker ts vaniljesukker ¾ dl solsikkeolje eller annen nøytral olje egg 1g hvetemel ts kanel ts bakepulver ¼ ts salt 1g squash g mørk sjokolade – her bruker jeg med. Jeg ville derfor lage noen som var litt tykkere, men fortsatt seige og gode. Jeg fant mange ulike oppskrifter, men ingen av kjeksene var helt sånn som jeg så det for meg i hodet.


Tilslutt endte jeg opp med en oppskrift fra Trines matblogg. Kjeks med sjokoladebiter , 12. Pass på at papirkanten er over formene. Riv osten eller bruk ferdig revet. Jeg tenkte jeg skulle legge ut en muffins eller cupcake-oppskrift igjen.


Det er egentlig ikke så ofte jeg lager cupcakes lenger. Det er vel en fase som gikk litt over, men så lenge cupcakene er veeeldig gode, og da mener jeg vanvittig digge så er det da ingenting i veien med det. Hoi, det var en lang setning, hehe.


Jeg har nettopp satt et brett av disse muffinsene i ovnen, men endte opp med mye færre muffins enn antatt. Jeg halverte oppskriften da jeg tenkte at muffins ville bli litt i overkant. Da rakk oppskriften bare til seks former.


At originaloppskriften rekker til muffins har jeg derfor litt problemer med å forstå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg