torsdag 31. mars 2016

Mitt refleksjonsnotat

Mitt refleksjonsnotat

Gjennom mitt PPU-studium, har jeg tilegnet meg mye kunnskap som er relevante for mitt arbeid i læreryrket, f. Jeg har problemer med å sette inn hvilket pedagogisk grunnsyn jeg står med. Jeg må vel si at det er en blanding av flere av teoretikerne. Jeg heller nok litt mot det sosiokulturelle læringssynet men drar inn litt fra de andre også. Jeg har vært på forelesninger om refleksjonsnotat , lest i boka av Bie og lest her på forumet. Jeg skjønner likevel ikke hvordan jeg skal sette det opp, hvordan det skal se ut, hva det skal inneholde eller noe som helst, når jeg nå sitter og har hjemmeeksamen.


Mitt refleksjonsnotat

Skulle så gjerne sett et eksempel på. Jeg har barn og det var like herlig hver gang jeg badet eller ammet dem i starten. Tårene kunne bare trille av overflod i hjertet mitt. De er veldig gode i dag oså, men nå er de blitt så store.


Synes du skal leve drømmen din jeg! Sikker på at du klarer det. Her fikk jeg mange tips og idder til mitt refleksjonsnotat. Jeg er barnehagelærerstudent, og det å ha jobbet i barnehage før jeg startet utdanningen, har vært en viktig faktor i mitt arbeid. Det å komme tilbake til barnehagen der alt startet for meg, etter å ha vært på skole og i praksis er ganske spesielt.


Mitt refleksjonsnotat

Jan Frode Lindsø Innledning Dette refleksjonsnotatet er et obligatorisk arbeidskrav i studiet Master i IKT-støttet læring ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Refleksjonsnotat Studentnr. I løpet av studiet skal det leveres inn refleksjonsnotater, og disse skal leveres etter gjennomførte 3 og studiepoeng.


Som ledd i undervisningen i medisinsk etikk i modul skal du skrive et refleksjonsnotat. Vi, Per Nortvedt og Morten Magelssen, som er forskere og undervisere ved Senter for medisinsk etikk, vil gjerne be deg om tillatelse til å forske på ditt refleksjonsnotat. Jeg har startet opp med en mastergrad i Psykososialt arbeid. Den første innleveringen er et refleksjonsnotat.


Mitt refleksjonsnotat

Jeg vet sånn tålig hva det er, gjorde en del av det på grunnstudiet mitt. Grunnsynet mitt er stadig litt i endring, men eg er sikker på at eg ein dag har mitt heilt eige grunnsyn som eg kan stå inne for eit hundre prosent! Eit viktig tema dette skuleåret har våre lærarrolla. Eg har prøvd å danna meg eit bilde av korleis eg ser for meg lærarrolla mi, men det er vanskelig.


Mine refleksjoner etter studiepoeng. Når det gjelder mitt pedagogiske grunnsyn vil jeg starte med å gi en definisjon av begrepet. Et pedagogisk grunnsyn omhandler ideene, oppfatningene, filosofien som ligger til grunn for pedagogiske valg og handlinger eller sagt på en forenklet måte verdiene som ligger til grunn for lærerhandlinger. I forbindelse med praksis i psykiatrisk sykepleie, leverer bachelorstudentene ved Høgskolen i Bodø et skriftlig refleksjonsnotat. Studenten beskriver en situasjon i praksis som har berørt henne eller ham.


Vi har brukt anonymiserte studiekrav fra denne praksis. Disse har vi latt studentene selv analysere. A - en blogg om meg. MAL: Jeg har valg en mal som heter.


Enn mtte flge et ferdig oppsett p hvordan vi skal reflektere? Med utgangspunkt i det tverrfaglige prosjektet Mangfold og kulturforståelse – bevisstgjøring fra eget ståsted skulle vi blogge om dette tema, lage vårt eget kulturhus og avslutte med et oppsummerende refleksjonsnotat. Ved introduksjonen av prosjektet ble det sagt at denne arbeidsmetoden ble valgt fordi det er et aktuelt medium for tiden. I Mine studier får UiO-studenter.


Formålet med Skrivehjulet er å beskrive hva vi bruker skriving til og hvilke skrivehandlinger vi må kunne utføre. Spørsmålet mitt er: Hva er forskjellen på å reflektere og de andre skrivehandlingene i den ytterste sirkelen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg