onsdag 19. august 2015

Strikke sokker barn størrelse

Sjekk ut sokker strikke. Sokker med Blonder til Fest og Gøyale Ankelsokker til Hverdag. Alt fra plagg som holder inn, gir støtte og bedre blodsirkulasjon til ortopediske såler.


Rask levering - dagers åpnet kjøp. Hvordan strikke sokker til barn.

Legg opp masker fordelt på strikkepinner (masker på hver). Her har jeg brukt superwash ullgarn (Trysil?) fra Europris og pinne nr 4. Du kan selvsagt velge hvilket garn og farger du vil - bare pass på strikkefastheten. Er du en relativt dreven strikker, er det også en smal sak å strikke disse sokkene i voksen størrelse.


Har du ti kan du jo strikke et par til kampanjen Sokker som varmer. I Den store sokkeboka finner du unike og kreative oppskrifter på fargerike sokker til barn og voksne. Mønstrene spenner fra helt enkle striper, til blomster, dyr og figurer.


Oppskriftene er grundig forklart med tydelige diagrammer og foto, dette gjør at sokkene blir enkle og morsomme å strikke.

Er du glad i strikke sokker – særlig til barn ? Da kan vi glede deg! For vi kom over boken Sokker fra hele Norge, skrevet av Nina Granlund Sæther. Blant de mange flotte strikkeoppskriftene, falt vi pladask for disse spiralsokkene fra Nordfjord i Sogn og Fjordane. Du kan selv bytte ut fargene i strikkepakkene etter du har valgt størrelse på produktet du ønsker. Du velger selv om du vil ha med oppskriften i pakken(kr 45.-) eller vil ha den tilsendt pr epost.


Du varierer bare lengden på foten etter størrelse. Under følger tekst og foto på en annen metode for å strikke sokker. Her er oppskriften jeg bruker når jeg skal strikke sokker ! Litt har jeg lært av min mor og litt er blitt til etter som jeg har strikket sokker selv.


På disse sokkene brukte jeg et nokså tykt garn til sokker , og pinnestørrelse 4. Enkeltmønster nr Sokker til barn og voksne. Strikket i Sisu eller Perfect. Finn din størrelse ved å se i tabellene. Målene er oppgitt i centimeter.


Mål der bysten er størst.

Midjemål, der midjens er smalest. Stussvidde, der baken er bredest. Innerbenlengde, måles fra øverst i skrittet til gulvet. Alle mål skal være i cm. Hvilke størrelse barna bruker etter alder er nok veldig variabelt, og jeg husker.


Dette er en fin tabell og bruke når du strikker sokker. Nederst står lengden på ferdig sokk i hver str. Du leser på venstre side hva du skal gjøre og følger tabellen etter str du strikke #128578; pinne 5-3. Barn trenger ting: leker, klær, sko og sokker.


Men de vokser fra ting raskt, så gjør håndstrikkede sokker for barn kan virke tåpelig. Men barna har små føtter, så sokkene er små også. Og strikkere vet at små føtter gjør kort prosess ut av hånd strikke sokker. Prøv å strikke et par til din favoritt gutt.


Tåfelling: Sett ett merke i hver side av sokken. Gjenta denne fellingsomg på hver 2. Sokker til barn og voksne. Her finner du størrelsesinformasjon for barn. Lag en strek på papiret etter stortåa.


Lyst til å strikke sokker til barn ? Sokker fra Happy Socks av myk stretchkvalitet i herlig rutemønster og med ulike farger. Finn så din størrelse i tabellen nedenfor. Bruk tabellen nedenfor til å finne din rette størrelse. Den nye idé fra Regia gjør det mye lettere for alle som strikker sokker , å strikke to. Jeg planlegger derfor et par med gode sokker i rester av Pure Wool eller finull, litt løst strikket siden det gir en veldig go regulert varme.


Hun er dessuten innmari gira på å krabbe seg fremover, så jeg tror det er lurt å strikke sokker som har litt motstan heller enn noen som er altfor glatte. Dersom jeg skal strikke denne sokken i størrelse 4 trenger jeg da bare å forlenge foten, eller må jeg legge til noen masker andre steder også? Sitter de i utgangspunktet trangt inntil leggen, eller er de litt løse?


Søk Sokker Barn Størrelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg