fredag 19. mai 2017

Vondt i magen når jeg står oppreist

Jeg sliter skikkelig med å stå oppreist i dag. Nå skal det sies at jeg har lav smerteterskel, men. Får alltid vondt i magen når jeg er på konserter, små festivaler, noen ganger også bare når jeg er ute og handler eller venter på bussen eller lager mat. Altså når jeg står oppreist lenge.


De vanligste symptomene er smerter og ubehag i øvre del av magen.

Plagene forverres gjerne når du spiser, men enkelte opplever at det å spise lindrer plagene. Ubehaget kan arte seg som oppblåsthet, kvalme, brekninger og tidlig metthetsfølelse. Mange er også plaget av irritabel tykktarm med forstoppelse, diare og luftproblemer. Hei Dette har skjedd i ca 3-år. Når jeg ligger på magen og sover eller så får eg litt vondt i magen også hvis eg ikke flytter meg så får eg veldig vondt og tror eg skal spy.


Noen ganger bare føles det utsom eg skal spy. Er det normalt eller ikke.

Eg har begynt å bli redd. Foresten pikken min er veldig liten, er det normalt eller ikke. Regelmessighet er et nøkkelord for magen , og gjelder både med hensyn til toalettvaner, måltider, fysisk aktivitet og søvn. Havregrøt er dessuten veldig bra mat for de fleste mager. Når gir kvalme og oppkast grunn til å ringe legen sin?


Akutt oppstått kvalme og oppkast kan skyldes en infeksjon i mage -tarm-kanalen. Hvor gjør det vondt ? Nei: Magesmerter uten feber kan f eks skyldes smerter fra tarmen, magekatarr (magesyre), gallesten osv. Ved vedvarendesmerter kan man utvikle feber - husk å kontrollere temperaturen. Jeg klarer ikke å stå oppreist etter jeg har spist og noen timer etter.


Slik var det etter jeg var ferdig med svangerskapet med førstemann også, så den gangen ble det tatt røntgen, tester for laktose og gluten. Det gjør veldig vondt da. De fant ingenting, men jeg ble bedre når jeg brukte laktosefrie produkter. Og når jeg legger meg på ryggen får jeg store smerter i brystet og nedover hele magen til lysken.


Dette kan igjen gi prikking eller en nummen følelse i armene, og det kan være vondt å trekke pusten dypt. Mange opplever mye stivhet og smerter i øvre del av ryggraden, den delen som kalles brystryggen.

Hele ryggsøylen kan stivne til når man har aksial spondyloartritt og man kan stivne i en framoverbøyd posisjon. SVAR: Hei jente år! Mensen kan gjøre veldig vondt , noen kjenner det mest i magen , andre i ryggen. Og er mer en slags utvendig magesmerte enn så vanlig mageknip.


Jeg har sterke magesmerter som forverres når jeg står oppreist eller beveger meg. Hva kan dette skyldes? Siden i går har jeg hatt vondt i magen. Jeg er uker på vei. Noen som har hatt dette?


Når luften utfordrer magens spennvidde, er det fordi den samler seg i bobler som utvider tarmene dine, og det kan gjøre vondt - skikkelig vondt. Smerten kan faktisk være så intens at det føles som noe er riv ruskende galt inni deg. Har ikke kjent dette før. Tarmene er nemlig fulle av nervetråder. Jeg synes det er fælt å renne ned dører hos legen min og har ikke lyst å si til han at dette fortsatt ikke er over, men samtidig blir jeg snart gal av denne følelsen!


Den er ekstrem sterk når jeg sitter og når jeg ligger på ryggen. Når jeg står oppreist eller ligger på siden er ubehaget derimot betydelig svakere. Våknet opp med dette. Jeg kan ikke stå oppreist , har null matlyst og intense smerter i magen , og føler meg rett og slett bare elendig.


Selma skrev: Jeg tok fire pepperkorn som jeg knuste opp og skylte ned med litt vann etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg