tirsdag 23. mai 2017

Menssmerter tidlig gravid

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. For mange vil dette være svært diffust.


Det jeg vil anbefale gravide , og spesielt førstegangsgravide, er å ta en prat med jordmor tidlig i svangerskapet. Da vil man få mulighet til å snakke om følelser, smerter og engstelse som man kan ha når man vet man er gravid og kjenner sin egen kropp er i endring.

Akkurat slik hadde jeg også! Så man nesten ikke vet hvor man skal gjøre av seg. Hadde det i natt også. Men det er ganske likt på urinveisinfeksjon-smerter,så jeg vet ikke helt. Heldigvis er det helt normalt å bli utsatt for enkelte smerter og plager som gravid - det gjelder å vite hvilke av de som gir grunn til bekymring, og hva du kan ta med slående ro.


Helt normalt, vissnok. Hvis du ikke har begynt å blø nå, så får vi tro det går bra. Da jeg mista (SA) i uke fikk jeg skikkelig hard mensverk- våkna av det midt på natta, og blødde mye.


SVAR: Hei Gratulerer med graviditeten.

Det er faktisk veldig mange som opple. Frøkna ligger nå og sover søtt på rommet sitt denne gangen hadde jeg bare litt murringer, men kjente det tydelig. Jeg fikk beskjed av jordmor at menssmerter var noe hun ikke ville ha noe av!


Men akkurat hvorfor vet jeg ikke. Min svigerinne som også er gravid , sa at hun hadde hatt masse menssmerter. Så det virker jo som om det er ganske vanlig da. Dette holder på i mange timer og magen er så stram at det er bare kjempe vondt. Føler du deg svimmel, kan det være et tidlig tegn på graviditet.


Tidlig i svangerskapet utvider blodårene seg. Dette kan føre til lavt blodtrykk som gjør deg ør i hodet. Lavt blodsukker kan også være en medvirkende årsak, sørg derfor for at du drikker og spiser jevnlig. Som regel sjekkes blødninger med ultralyd for å finne årsaken.


Er du mer enn uker gravid , og blør mer enn bare spotting (rosa på papiret eller en liten dråpe i trusa), skal du alltid ta kontakt med fødestedet. Rett før eggløsningen går temperaturen opp med minst en halv grad. Når man har blitt gravid fortsetter denne økningen holder seg dersom man har blitt gravid , derfor kan dette være et tegn på at man har blitt gravid.


REAKSJON PÅ LUKT OG SMAK Mange kjenner at de reagerer mye mer på lukter og smaker enn tidligere. Det startet med sterke menssmerter da jeg var år. Men å bli gravid var like vanskelig som det hadde vært de siste årene.

Smertene kommer noen ganger daglig, og varer bare noen sekunder før de går over. Smerten ligner på mine vanlige menssmerter , men er av kortere varighet og kraftigere. Skulle hatt mensen 8. Jeg prøver å bli gravid og lurer på om menssmerter og smerter under samleie kan være t. Gir p-piller mot menssmerter også beskyttelse mot graviditet. Er det normalt med menssmerter tidlig i graviditeten? Har sterke menssmerter.


Hva annet kan virke? Gravid uke for uke. LES OGSÅ: Terminkalkulator - slik regner legen ut din fødselstermin Andre, mindre vanlige tegn på tidlig graviditet inkluderer. Jeg har ekstremt store menssmerter. Store mengder av hormoner i kroppen tidlig i svangerskapet kan gjøre en uvanlig emosjonell og gjøre at man gråter lettere enn vanlig.


Du har sikkert begynt å vokse litt selv også. Uke 14: Nå begynner den beste fasen av graviditeten for mange. Kvalmen avtar og du føler deg ikke så trøtt lenger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg