onsdag 17. mai 2017

Hvor viktig er det å ta graviditetstest på morgenen

Finn laveste nettpris her. Du bør ikke drikke for mye væske før du tar testen. Det aller beste er å vente til du må tisse på vanlig måte. En positiv test kan du nesten alltid stole på og ved positivt resultat er det heller ikke nødvendig å ta en ny test.


Hvor tidlig en test viser et positivt resultat er avhengig av hvor følsom testen er , samt hvor mye hCG som finnes i urinen.

Det finnes tester som reklamerer for at man kan få positivt svar i opptil fire dager før forventet menstruasjon, men jordmor ved jordmorsiri. Siri von Krogh, anbefaler å ikke teste så tidlig. I tillegg bør man ta morgenurin som gir sikrest svar. På noen tester står det at man kan ta testen og få et resultat å stole på etter ca. Vi får ofte spørsmål om når i syklusen en graviditetstest viser sikkert resultat, eller om det spiller noen rolle om testen tas på morgenen.


Hvis du venter på å bli gravi har du lett for å tolke alle mulige endringer som tegn på graviditet. Er du i tvil bør du kjøpe en graviditetstest. Hvis resultatet er negativt, og du fortsatt ikke har fått menstruasjonen tilbake, kan det hende du tok testen for tidlig.

Vent noen dager og prøv igjen. Testene finnes å få kjøpt på apotek, i enkelte dagligvareforretninger og på nettet. Som utgangspunkt skal alle testene vise resultat ved en viss hormonmengde i urinen. Men kan du stole på resultatet?


Det er viktig å kjenne til når og hvordan du tar en hjemmetest på graviditet, og eventuelt hvilke feilkilder som forekommer. Når kan jeg ta en graviditetstest ? Hvis du tror du kan være gravi vil du vite det med én gang. Men det er viktig å forstå hva som skjer i kroppen din slik at du vet hvor tidlig du kan teste. Etter at egget er befruktet, flytter det seg til livmoren og implanterer seg i livmorveggen. På dette stadiet vil veldig små mengder av graviditetshormonet hCG begynne å vises i urinen.


Det begynner da å skille ut hCG, men det tar enda et par dager før nivået har blitt såpass høyt at det går an å påvise det i urinen. En graviditetstest sier kun én ting, og det er om hvorvidt urinen inneholder påviselige mengder med hCG eller ikke. Hvor sterk fargen på streken er , har liten betydning.


Det er massevis av ting du selv kan gjøre for å bli gravid. Aller først er det selvfølgelig en god idé å slutte med å bruke prevensjon under samleie. Det er imidlertid viktig å huske på at det ofte kan ta litt tid før eggløsningen starter igjen etter bruken av f.

Dernest er det en klar fordel å kjenne seg. Derfor er det større sannsynlighet for å teste positivt jo lenger du venter. HCG-mengden er høyest i konsentrert morgenurin.


Derfor kan du få en positiv test tidligere hvis du tester umiddelbart etter at du står opp om morgenen. Da vil det vise seg negativ, selv om du faktisk er gravid. Tok en graviditetstest den 2 men den var negativ.


Du kan ta en graviditetstest for tidlig. Ingen tegn til mensen heller, bare prikkinger nederst i magen. Jeg har emetofobi (sykelig angst for å kaste opp), så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.


Vi er prøvere, og det er rundt disse dager jeg skal ta en test. Derfor vil jeg vente lengst mulig med å ta testen? Idag mårrest begynte jeg å kjenne en kvalme, som jeg kjenner igjen fra mi.


Hvor lenge etter samleie må man vente for å ta graviditetstest ? Hva må man gjøre for å få best resultat? LLurer på hvor masse det er normalt å gå opp under graviditeten? Hvor mye er det normalt å gå opp ca når man er måneder på vei?


Går på p-piller og fikk mensen midt på pillebrettet. Jeg er gravi har ikke jobb. Da har jeg testet på morgen urin, og jeg fikk sterke røde streker totalt positive tester.


Etter PP har vi klart det , helt på egenhånd. Med mye støtte og hjelp fra dette forumet, hvor jeg har vært inne daglig. Jeg ønsker alle dere andre prøvere lykke til på ferden, og keep the hopes up!


Noen kvinner er heldigvis bedre på å distrahere seg fra det ene til det andre, og om du hører til den gruppen anser jeg deg som svært heldig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg