mandag 23. mars 2015

Muffins med sjokoladekrem

Muffins med sjokoladekrem

Muffinsdeigen inneholder rømme, som gjør sjokolademuffinsene ekstra myke og saftige. Muffins med Smøremyk sjokoladekrem Nyt saftige sjokolademuffins med kokos og en deilig sjokoladekrem som smelter på tunga. Kremen lager du av Smøremyk Rapskokos , kakao og kremost naturell.


Muffins med sjokoladekrem

Jeg tenkte jeg skulle legge ut en muffins eller cupcake-oppskrift igjen. Det er egentlig ikke så ofte jeg lager cupcakes lenger. Det er vel en fase som gikk litt over, men så lenge cupcakene er veeeldig gode, og da mener jeg vanvittig digge så er det da ingenting i veien med det. Hoi, det var en lang setning, hehe. Ha kremen i en sprøytepose og topp hver muffins med deilig sjokoladekrem.


Muffins er alltid populært, og her har du oppskriften på en enkel variant fylt med deilig vaniljekrem. Pynt muffinsene med det du ønsker, for eksempel friske bær, hakkede nøtter eller revet sjokolade. Saftige sjokolademuffins som er superenkle å lage. Toppet med en deilig sjokoladekrem smaker de knallgodt til en kopp kaffe.


Muffins med sjokoladekrem

Lag dem gjerne et par dager før du skal servere dem - de blir bare bedre av å stå litt. Jeg har gått til innkjøp av muffins -stekebrett til hytta, og satte i gang med å bake sjokolademuffins til kveldskosen foran peisen. Jeg er jo så heldig at jeg har en liten kjøkkenassistent på måneder som hjelper til så godt han kan med å finne frem alskens boller og sleiver som det kan bli bruk for. Her får du en enkel og rask oppskrift på fyldig, myk og luftig sjokoladekrem. Kremen passer perfekt til både sjokoladekake og muffins.


Kaken rører du raskt sammen for hån og den genererer minimalt med oppvask! Kaken er god i seg selv, så du kan gjerne gjøre det helt enkelt ved kun å gi den et melisdryss før servering. Ellers kan du gjerne pynte den med stivpisket krem eller som jeg har gjort her, med deilig sjokoladekrem. Har lyst til å dele min oppskrift på verdens beste sjokoladekrem med dere.


Vet det florerer av forskjellige oppskrifter og mange av dem er nok også ganske like hverandre. Denne oppskriften kommer fra min mammas kokebok, og jeg syns den er verdens beste sjokoladekrem. Tilsett kakaopulver og visp litt til.


SjokoladekreMiks smør og melis i ca. Smelt sjokolade over vannbad og tilsett i kremen. Alle liker muffins ! Disse er smakt til med sitron og pyntet med en deilig sjokolade- og ostekrem. Pynt med de bærene du har eller revet sitrusskall! Store, saftige muffins med en herlig gulrot og sjokoladesmak står på dagens meny.


Muffinsene serveres med en klatt vaniljekesam på toppen. Smaker utrolig saftig og godt! De inneholder ikke egg. Flaggermus muffins med sjokoladekrem er jo helt perfekt å lage til Halloweenfesten den 31. I denne oppskriften på flaggermus muffins , bruker vi litt raspet appelsinskall både i muffinsene og i sjokoladekremen.


De er lette å lage og morsomme å servere! Det gir de ekstra god smak! Jeg har prøvd ut en del oppskrifter på krem til cupcakes, men enn så lenge er det dette som.


Den skal bare piskes opp i fem minutter før den kan brukes som topping på alt fra muffins , sjokoladekake, marengsbunn eller som ren sjokolademousse. Go here to see this recipe in English. Her kommer oppskriften på en god sjokoladekrem som er lett som en fjær. Først har man sjokoladebiter i en blender.


Hei #128578; Kan ein lage roseswirls med denne kremen? Eg har laga Annas sjokoladekake, skal ha bringebærmousse inni, og har lyst å lage roseswirls.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg