tirsdag 3. mars 2015

Handleliste sverige

Norges største utvalg. Alltid punktlig, og en mengde gode tilbud. Book hotell i Sverige. Stort utvalg og lave priser. Super bilferie i Sverige med halvpensjon.

Det er nemlig ikke alt det lønner seg å handle i Sverige. Skal du spare penger, må du være smart og velge riktig! I dag fikk vi tips fra rutinerte harryhandlere om hva det lønner seg å putte i handlekurven i Sverige.


Overrasket over at du kjøper kjøtt i Sverige , du som er opptatt av et sunt og rent kosthold. Det billige kjøttet har som regel opprinnelsesland sørover i Europa, der både medisin- og spesielt antibiotikabruk i kjøttproduksjonen(og egg… ref. De siste dagers nyheter) er tillatt i en helt annen skala enn her.


Ikke kjøp mer enn dere kan spise opp på 6-mnd avhengig av hva slags kjøtt det er. Jo mer fett i kjøttet (svinekjøtt, entrecote etc) jo kortere holdbarhet har det i fryseren.

Hvor mye du eventuelt kan spare på å handle i Sverige , vil selvsagt avhenge av hvor du befinner deg og hvor langt du må kjøre. Dersom målet med handleturen er å spare penger så bør du skrive handleliste , holde deg til den og bare handle det som du faktisk har tenkt å spise innenfor rimelig tid. I tabellen er noen produkter helt identiske.


Andre produkter selges ikke med det merkenavnet vi er vant til i Sverige. Da har vi lett etter den billigste varianten i begge land. Lavere avgiftsnivå i Sverige gjør at dette blir rått parti. Forrige søndag reiste vi til Sverige for å fylle opp skap, fryser og kjøleskap. Vi er jo ganske mye i Sverige , men vi handlet ikke så mye sist, så nå var det faktisk nesten tomt i frysern!


Vi er jo vant til svenske priser, og bestemte oss for å bruke den regnfylte søndagen til å ta oss en harryhandel-tur over grensen. Hver gang jeg er i Sverige (eller mamma og pappa drar) kjøper vi usøtet mandelmel. På Strømstad mat kjøpte jeg i tillegg deres egne merke mandelmelk og cashewdrikk fra gogreen.


Jeg tror merket heter garant og det var veldig mye bra mat i dette merket. Det er også langt billigere enn andre merkevarer. Endelig kommer inlegget med mine Sveriege-tips.


Jeg har lovet dere det lenge og har gleda meg til å skrive det. Noen reiser på sunn harryhandel til Sverige for å finne sunne matvarer man ikke får tak i hjemme, spesielt økologiske produkter og produkter med mindre karbohydrater, andre gjør det for å spare penger.

Vi handler i Sverige en gang i uken og gjør hele ukehandelen der. Etter hvert har vi gjort oss noen erfaringer. Før jeg skriver handleliste og ukemeny bruker jeg å gå inn på de ulike butikkenes nettsider for å sjekke hva slags tilbud de har.


Fun light saft er ofte for 4 om dere liker pose potetmos, diverse kjøtt, oppskåret pålegg, brus , både 4xliter og spesielt brusbrett, , energidrikk, bacon, mye bedre utvalg og ofte rimeligere fri for produkter, som glutenfri f. Ta deg god tid og skriv ihvertfall. Jeg skal til Sverige å handle mat. Jeg trenger nå alt av basisvarer og andre varer som er lurt og alltid ha tilgjengelig. Vil dere hjelpe meg å skrive handleliste ? Jeg ender alltid opp med å glemme alt jeg skal ha. Mannen og ungene skal til Sverige og shoppe neste helg.


Så her sitter jeg og skriver lavkarbo handleliste. Alt er ikke billigere i Sverige selv om det er mange produkter som ligger under norske priser, sier Silje Arntsberg, kommunikasjonsrådgiver i Danske Bank, til Nettavisen. Handletips i Sverige ! Publisering og kopiering av tekst og bilder av mynt eller annet innhold av uCoin.


Vi vil at du skal trives hos Nordby Supermarket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg