onsdag 23. september 2015

Hekle blomst nybegynner

Denne blomsten er et perfekt nybegynnerprosjekt for deg som akkurat har startet med å hekle. Blomsten hekles med luft-, fast- og stangmasker, og så skal du samle maskene med kjedemasker (som jeg fortalte om lenger opp i innlegget). Finn en god step-by-step guide her, hvor trinnene er illustrert med bilder. Kan være veldig raskt og uten spesialmaterialekoster å hekle et fasjonabelt tilbehør i form av en blomst som perfekt vil oppdatere bildet ditt og. I denne DROPS video viser vi hvordan man kan hekle en enkel blmost.


Her lærer du å hekle en enkel blomst som har mange bruksområder.

Fest mange blomster sammen til. Lag en brosjyre, hårpynt, pannebånd ol. Kun fantasien setter grenser! Hvordan hekle blomster. Har fått et par forespørsel på hvordan man hekler disse blomstene.


Jeg linker til Atticnok engang, da hun har laget en veldig god beskrivelse her. Ta en titt på videoen og se hvordan du kan klare å hekle slike søte ruter! Snart kan du lage et lite teppe!


I midten av blomsten kan du pynte med ein stor knapp, eller ein liten hekla ball.

Hekle runder med 18m. Men denne videoen var fantastisk, passet veldig godt for en nybegynner i hekling som jeg er. Jeg klarte å lage blomster helt uten problemer (vel, ikke helt sant. men jeg klarte å lage Mollie flower) Kan anbefale denne nederste videoen for de som ikke kan hekle og ikke er så flink med slike ting. Lag kronblad i hver bue slik: 1km, 1st, 3dbl st, 1st, 1km.


Snu arbeidet og lag nye buer (med 3lm) bak kronbladene ved å feste annenhver gang mellom kronbladene, og annenhver gang midt i de forrige buene. Fortsett på samme måte på de andre resterende luftmaskebuene Avslutt med en kjedemaske mellom de to siste luftbuene. Gjennom å variere luftmaskebuer og staver kan du lage mange forskjellige blomster. Når du forstår grunnleggende heklemasker, kan du piske opp disse skjønnhetene på kort tid.


Er du nybegynner , klarer du fint hekle denne, den er heklet rundt og rundt, teknikken er. I denne videoen lrer du hvordan du skal hekle luftmasker, kjedemasker, fastmasker, halvstaver og staver. Disse bamsene må jo forresten være det perfekte gavetips til både store og små? Jeg ville i alle fall blitt utrolig glad for å få en slik! Vi er et verdensbasert selskap og våre videoer sees av mennesker over hele verden, der alle snakker forskjellige språk, hvorav mange ikke forstår engelsk.


Dette gjøres ganger til, da skal det være løkker på blomsten. Klipp av og fest trådene. Jeg har pyntet med å sy fast ei perle midt i blomsten. Ja nå er jeg virkelig gang her. Holder på å lære meg å hekle , og har fått dilla på luer.


Mens jeg var igang med å hekle OL-lua laget jeg like gjerne ei egen lue.

Jeg brukte omtrent gram garn av grunn farven og litt av den andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg