fredag 18. september 2015

Dikt om å bli voksen

Ser du etter dikt om å bli voksen ? Da har du kommet til riktig sted. Her gir vi deg flere fine dikt som handler om det å vokse opp. Disse diktene kan for eksempel passe i et konfirmasjonsdikt eller til en annen spesiell anledning eller milepæl i livet.


Ingen skal få meg til å tro at det å bli voksen er svaret på alt.

Det var en amerikansk president som sa disse ordene, men de gjelder for oss alle i dag også. Du ser fram til å bli voksen , og du gleder deg til alt du da kan gjøre, og det kan bli kjempegøy! Som voksen så vil du også få mer ansvar og plikter, og det kan være litt strevsomt iblant. Jeg skal høre på musikk, kle meg og feste som om festen fortsatte og snuten aldri kom.


Se video om å bli voksen. La meg snuble, jeg kommer til å reise meg. Rettigheter og plikter. I alle samfunn er det slik at individene har rettigheter og plikter.

En barnevakt er en tenåring som forsøker å opptre som en voksen mens de voksne er ute og forsøker å opptre som tenåringer. Ukjent Jeg tilbrakte mesteparten av barndommen med å lengte etter å bli eldre og nå bruker jeg tilværelsen som voksen på å ønske at jeg var yngre. Det er grått å bli gammel, ubotelig og ensomt. Og det verste er at. Plutselig kan du gripe deg i. Dikt om å vokse opp.


Ingen har sagt vokser opp var lett, men leser dikt om det kan gjøre ting. Disse har en tendens til å ha mange forskjellige temaer, som for eksempel arbeider med nye følelser, endringer med familie og venner, voksesmerter, forelskelse, å bli skadet, selvfølelse, og livsvisdom. Dersom De finner dikt som De liker eller annen nyttig informasjon på Internett så bør De skrive ut en kopi eller lagre nettsiden lokalt. Les og nyt dikt på Internett mens De kan!


Livet handler ikke om å vente til at stormen roer seg, det handler om å lære seg å danse i regnet. Tilgi dine fiender, men glem aldri deres navn - J. Oppskriften på lykke: Hold hjertet ditt fritt for hat og sinnet fritt for bekymringer. Lev enkelt, forvent lite og gi mye. Har en drøm om å komme hjem, dit ei fremtid ennå bor.


Snart stiger sol et sted i øst, og i natt har ingen gitt meg svar.

Men det finnes ei fattig trøst, drømmen du alltid bar. Noen som sitter på slike dikt ? Har to eldre sønner, hver av dem har et dikt jeg har funnet innrammet over senga, fra mamma til sitt barn (11-åringen vil absolutt ha det på gutterommet, tror de syns det er veldig koselig og godt) Ganske dype, pene dikt. Nå prøver jeg å lete frem til tredjemann, fo.


Du legger på deg selv om du ikke spiser mer. Du er voksen når kaloriene ikke tar vare på seg selv lenger, men insisterer på å bli værende igjen på feil sted. Sendt inn av Benny) 5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg