torsdag 3. september 2015

Lage lunsj til venninner

Vil lage noe som er knallgodt,. Tips til god og lettvin lunsj når man får flere venninner. En sjelden gang har vi tid til venninne- lunsj midt på dagen, og for en lykke! Har du en spesialitet som du disker opp med når du får venninner på besøk til lunch eller kvelds?


Jeg får to venninner på lunch og har ikke peiling på hva jeg skal lage. Helst ikke salat, da hun ene lagde det sist. Gjerne noe jeg kan lage foccacia til , siden jeg akkurat har læ. Kjekt med noe nytt.


Heat Restaurang: Lunsj med venninner - Se 2reiseanmeldelser, objektive bilder og gode tilbud på Stromsta Sverige på TripAdvisor. Her har vi brukt ferskosten sammen med litt honning, sitronsaft og frisk basilikum. Dermed får du en nydelig dressing som passer perfekt til den sunne og lekre kyllingsalaten, men som også fint kan brukes som tilbehør til andre typer salat.


Jeg skal ha noen venninner på lunsj , og er litt tom for ideer. Har lyst å lage noe godt, men sunt og enkelt. Salat, scones, sandwich, pai eller omelett. Her finner du fristende og enkle oppskrifter på lunsj - og småretter til både hverdag og helg. Noe for enhver smak.


Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har tenkt at jeg har lyst til å invitere venninner på en avslappende jentekveld med god mat og drikke. Men når man har små barn og full jobb blir noen ganger tanken på å stelle istand noe ekstra så langt fra nettopp avslappende at det ender opp med å bli med tanken. Middagstips til hverdag og.


Hjemmelagde amerikanske pannekaker er perfekte til frokost og lunsj så vel som til. Eller hva med å lage en god snack til deg. De to gode venninnene Gina Ragnhild Haugen og Kristine Snerle har en idé for gården Stokstad Midtre i Vågå, som tilhører Gina og mannen.


Ideen og planene holder de for seg selv foreløpig, men veien fra drøm til å sette planene ut i livet, forteller de gjerne om. Trenger du tips til en god lunsj ? Hva med scones, salat, sandwich, pai eller omelett. Dette havrebrødet har vi nesten laget daglig det siste året. Og nettopp dette brødet er mye av årsaken til at jeg ønsket å lage mer kokebok. Det tar et par minutter før det er klar for steking.


Det passer godt til suppen, skolemat , kveldsmat eller på tur! Eller til venninner som plutselig kommer innom til lunch. Selvsagt kan vi gi oss selv mange grunner til ikke å invitere. Så kan vi også gi oss mange grunner til å nettopp gjøre det! Vi har oppskrift på super gode salater, passer like godt til lunsj som til middag.


Men å lage spennande, næringsrike og varierte matpakker trenger ikkje vere så vanskelig, og eg kan garantere deg at du gleder deg litt ekstra til lunsj #128578; I dette innlegget har eg samla forslag til sunne, enkle tips til kva man kan ta med seg i matpakken. Skal ha venninner på besøk. Til dessert kan du lage hurtigis.


Se vårt store utvalg av oppskrifter med melk og meieriprodukter. Et gammelt kjerringråd sier at varm melk med honning hjelper deg å sove godt om natten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg