tirsdag 26. august 2014

Hund tisser i senga mi

Jeg prøvde å dekke til senga , ha forheng for osv, ingenting fungerte. Jeg tolka atferden hennes til å være rein markering, at hun likte å sette sin egen lukt der det lukta meg. Så hvis du lar dem ligge i sengen , hva gjør de da?


Marker territoriet sitt! Så det ville være en god idé å ikke la hunden din sove i sengen din. Hold også hunden din fra møblene, i det minste til de lærer å tisse utenfor huset.

Imidlerti hvis hunden din tisser i sengen , kan du hjelpe hunden din med å slutte å gjøre det. Jeg antar du ikke straffer han når han tisser inne? Vask godt uansett, slik at du får bort lukten skikkelig.


Det er forskjell på 'bør kunne' og kan. Hunden tisser inne! Det kan være flere årsaker til at hunden tisser i sengen.


En frisk hund vil normalt ikke tisse der den ligger, såfremt den har mulighet til å tisse en annen plass ( altså ikke i bur.). Jeg vil nu mene, at han har været kønsmoden længe.

Han er i hvert fald helt klar over, hvad en tæve kan bruges til ;o) Det er en lille hund jeg har - en Cavalier King Charles Spaniel. Vil nok få støtte av mange hundeeiere som har hundene sine i bur. Jeg har faktisk to katter og en hund ! Mi går frivillig i buret når ho blir trøtt, trenger ikle og ha det igjen. Der sover ho hele natta! Ta en ren isboks (eller mindre boks om du har mindre hund ) og gå med hunden i kort bånd og følg etter den som om du var limt fast i halen.


I det den viser tegn på å skulle tisse stapper du boksen under, mange hunder synes det er så rart at de hopper opp igjen uten å slippe ut en enste dråpe et par ganger, men det går til slutt. På en måte kan man si hun markerer dere. Ofte skyldes det utrygghet ellers, f. Man kan også se det hos katter som er mye alene og som savner eieren.


Man er nødt til at skabe en bevidsthed for hunden omkring hvor man tisser og ikke tisser. Når hvalpen sætter sig ne mens du kigger på det og tisser , er det ikke ensbetydende me at den gør det for at markere noget som helst - den aner simpelthen bare ikke, at det er forkert! Og hunde bliver ikke hurtigere renlige af, at man skælder.


Det gikk helt fint i bur i kanskje mn helt til han en natt tisset inne i buret. Etter dette har han begynt å knurre og småbjeffe om natta for å si fra at han vil ut, fra 1-ganger mellom og 7. Hva tenker dere om dette? Fordi en voksen hund som har lært renslighet når den var valp simpelten ikke tisser inne.

Løpske tisper i nabolaget, møte med løpske tisper eller kjent lukten av løpeti hatt besøk i huset av dominant eller konkurrerende hund , den besøkende hund har markert i huset etc. Kattene ute på natta hele året. Hvordan kan du stoppe din hund med at gå på toilet i sengen ? For at løse dette problem, skal du holde dig til et sæt regler: Altid spise før din hund.


Altid gå ud før din hund , hvis I skal ud af huset. Sørg for, at du altid har din hund ved din side, når du er ude at går tur. Din hund skal sove i sin seng , og du skal sove i din egen. Hejsa, Jeg er lige vågnet ved at min ellers meget renlige hanhund på år, har tisset i min seng. Hvorfor tisset du i senga mi ? Men madrassen i senga var våt tvers gjennom og jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre,.


Om hun tisser i sitt eget bur om natten, ville jeg vurdert å bruke kompostgrinder og heller stengt henne på et gulv der det ikke var så farlig om natten. Siste utvei ville være å tvingen hunden til å ligge i sitt eget tiss hele natta! Min hund tisser i vores seng og spiser andre hundes puha? En hund ved udemærket godt hvornår og hvad den har gjort forkert når de får det at vide på den måde. Det dur jo ikke at de tisser i ens seng og det er sku da hyggeligt at have sin lille hund hos sig om natten.


Så efter min mening virker hård og kontakt bedst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg