tirsdag 19. august 2014

Ery max trøtt

Indikasjoner Infeksjoner forårsaket av erytromycinfølsomme mikroorganismer. Når du stoler så lite på både legen som har gitt deg Ery Max og legemiddelprodusenten så bør du snakke med legen og ikke gå på nett og bli enda mer skeptisk. Har du en infeksjon så er bivirkninger av medisiner for å bli kvitt infeksjonen ditt minste problem.


Ery - Max har sine bivirkninger ja. Jeg lå og kastet opp hvert andre minutt i timer før første tablett av grusomheten gikk ut av kroppen. Forferdelig opplevelse og aldri det virkestoffet igjen. Om du mener det er medisinen så meld ifra om bivirkningen du. Det neste tilfellet var for et drøyt år siden.


Bivirkningene var de samme. Siste tilfellet var like før påske. De samme nevnte bivirkningene sliter jeg med nå og vil fortsatt gjøre det en måneds tid.


Antibiotika er generelt sett trygge legemidler å bruke, alvorlige bivirkninger er sjeldne og allergi for antibiotika er overdiagnostisert. Likevel kan det være nyttig å vite hvilke bivirkninger som kan oppstå ved bruk av ulike atibiotikatyper. Håpar du får bytte antibiotika. Du kan føle deg trøtt fordi du aldri sover sammenhengende gjennom natten. Eller du kan føle deg urolig i løpet av dagen hvis du ikke er i nærheten av et toalett.


Denne engstelsen kan forstyrre dagliglivet ditt. Da jeg er allergisk mot pencillin så er det Antibiotika som må tiul hver gang jeg får en infeksjon, betennelse osv. Merker at det sliter på kroppen, og som oftest etter en antibiotika kur så oppstar det problemer i kroppen. Man vil typisk føle seg svært trøtt i lang tid etter at selve sykdommen er overstått. Det går som regel flere måneder før man er helt på topp igjen etter å ha hatt kyssesyken.


Hvordan er prognosen? Normalt forløper kyssesyken ukomplisert og varer i to til fire uker. Urinveisinfeksjon skyldes nesten alltid bakterier som infiserer urinveiene.


Jeg synes det er artig å diskutere med denne hissige kristne personen. Hen bekrefter jo mine fordommer, og jeg føler meg opplyst, så det er en ego-boost. Men egentlig mistenker jeg vedkommende for å være ett nettroll som ikke tror det døyt på hva hen skriver. Alle pasientinformasjonene er basert på artikler skrevet for leger i Norsk Elektronisk Legehåndbok (NEL) og forfattet av NEL-redaksjonens leger, med mindre annet er oppgitt. Ungdom har lurt på det samme som deg, få svarene her!


Jeg husker det som om det var i går. Den dagen da jeg måtte på sykehus. Jeg var blitt ekstremt tynn. Dette med smertestillende er noe jeg må vurdere fra dag til dag. Mye smertestillende gjør at jeg blir sliten og søvnig.


Kvalmereduserende likeså – jeg blir veldig trøtt av det. Samtidig som mye smerter og kvalme også gjør at jeg ikke orker så mye. Mangel på D-vitamin resulterer i ufullstendig mineralisering av. Siden omtrent nyttår har jeg vært veldig trøtt og slapp, jeg har gått ned 4-kilo (fra ca kg) uten å spise annerledes.


Man må se med både D-vitamin-øyet- og hudkreftøyet, skriver Johan Moan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg