tirsdag 19. august 2014

Baby 3 mnd spiser mindre

Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Check out For The Baby. Før slukte han 1ml. På kvelden hender det han slår til og drikker 1ml.


Han våkner like ofte på natten og vil ha mat som på dagen (hver 2- time). Hvordan skal jeg få henne til å drikke mer.

Vil ikke ha middag eller grøt lenger, kun mme. Føler babyen min spiser mindre. Har en gutt på mnd som delammes. Han er ofte sulten og skriker ofte etter mat og noenganger ammer jeg og da går det ikke mer enn ca time før han vil ha mat igjen. Skal til helsestasjonen neste uke men lurer.


Nå de siste par- tre dagene virker det som han blir fornøyd med ca 100- 1ml mindre , og han har gulpet mere enn før (kanskje fordi jeg har gitt han litt… Baby (mnd ) som nekter å spise innlegg 5. Mating av ,mnd gammel baby innlegg 4. LES OGSÅ: Slik vet du at babyen spiser nok.

Gjennomsnittlig vekt og høyde for baby mnd. Vekten til din baby kan gå litt opp og ne men nå bør du kunne se at babyen legger på seg, om enn noe ujevnt. Foreldre har lett for å bekymre seg når barnet spiser mindre enn forventet, mindre enn eldre søsken, eller mindre enn de andre barna i barselgruppen eller på helsestasjonen.


Når barnet spiser lite. Da er det viktig å ha i bakhodet at ditt barn er helt unikt og ikke som “alle andre barn”. Etter ca uker begynte han å spise mindre. Av og til virker det som om han svelger litt feil, men som regel bare snur han seg vekk og kniper igjen munnen.


Blir helt stiv i kroppen. Og de fleste toåringer spiser gjerne bare kake istedetfor middag hvis de får velge. Sånn må vi tenke med flaske også, selv om det er det samme oppi den som i puppen. Barn som ikke er friske, som for eksempel har gulsott, vil ha tendens til å sove mer og spise mindre , og vil ha behov for å vekkes og gi mat. Dette kan i noen tilfeller være vanskelig å evaluere, for eksempel når man er foreldre for første gang.


Ikke være redd for å snakke med helsestasjonen om dette. Jeg vil jo ikke sulte babyen min, stakkar, men en så gammel baby bør vel kunne vente litt lengre mellom måltidene. Jeg hadde det akkurat slik, jeg også, det er veldig vanlig at en baby som har sovet natten igjennom, plutselig begynner å våkne mer og ville spise mer om.


Baby (ni mnd ) vil plutselig ikke spise mat. Babyens utvikling, måned for måned.

Hei, Jeg er litt rådvill fortiden. I starten gikk ammingen som en drøm, men etter ca uker begynte hun å hyle. Jernlageret går tomt omtrent rundt mnd , og porsjoner er basert på jernbehovet for et barn på den alderen. De fleste begynner ved mnd , som også anbefales for å blant annet dekket opp bbehovet som minker allerede ved 2-mnd.


Og for å forebygge allergier. Anonym bruker skrev: Gud gammeldags juling hadde gjort seg. Kan ikke du fortelle hva effekten av god gammeldags juling skal være? Hvorfor er kalkulatoren for alderen 1-mnd ? Babyer som er under mnd gammel har enda så små magesekker, og mengdene disse babyene spiser i løpet av en dag vil derfor være mye mindre enn hos barn i alderen 1-mnd. Er det vanlig at babyer spiser mindre når alderen øker?


Min kar har vært glupsk siden fødsel, og det har vært vanskelig å holde han under liter mme i døgnet. Har for noen uker siden økt pors. I perioder er det helt normalt om barnet har mindre matlyst enn vanlig. At barn i perioder har lite lyst på mat, er vanlig. Det kan for eksempel skje når barnet har en infeksjon.


Men etterpå vil de fleste barn få økt matlyst, sier Bærug. Helsesøster Misvær forteller at barn rundt 1-årsalderen gjerne også vil spise noe mindre. La barnet bestemme Husk at hvert barn er unikt og vil spise forskjellig mengde fra måltid til måltid og fra dag til dag.


Du bør aldri prøve å tvinge i barnet ekstra morsmelkerstatning eller slutte å matenår det fortsatt smatter med leppene etter mer. Barn som gulper mye, bør kanskje mates oftere og med mindre mengde hver gang. Min lille gutt på mnd (snart 7) har de siste tre ukene nesten ikke spist middag eller grøt, de gangene han har gjort har det vært veldig lite.


Jeg lager middag til han hver dag og prøver å variere, og likedal med grøt, og han spiser kun noen skjeer, før han lukker munnen og uansett hva jeg gjør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg