fredag 14. juli 2017

Amming og snus

Røyking, snus og amming. Men klarer du ikke å slutte helt, er det best om du kutter ned så mye som mulig, og at du ammer FØR du tar en snus eller røyk. Snus , røyk og graviditet Å være røykfri øker sjansen for et ukomplisert svangerskap og gir barnet bedre vekst- og utviklingsmuligheter.


Bruk av snus i svangerskapet har også negativ effekt på fosteret. Avdelingsdirektør for barne- og ungdomshelse i Helsedirektoratet, Ellen Margrethe Carlsen, forteller at ved bruk av røyk eller snus under amming , vil nikotin og andre giftstoffer gå over i morsmelken og videre til barnet. Det beste er derfor å ikke røyke eller snuse når du ammer.


I dette tilfelle altså ti timer. Du ammer timer etter siste snus , og da er det lite nikotin igjen i blodomløpet ditt, og enda mindre i morsmelken. Det er bra at du passer på dette, men samtidig må det legges til at tobakk og snus inneholder en svært lang rekke kjemiske stoffer som vi tildels ikke har oversikten over, heller ikke farligheten. Mange syns at liggende amming er en praktisk og avslappende stilling om natten. Noen syns det kan være vanskelig å få til de første ukene, men det kan være verd innsatsen å øve seg litt.


Få hjelp av partner hvis du trenger det. Ved liggende amming kan du enten flytte barnet eller deg selv slik at det passer med brystet du skal amme på. Men selv om du røyker eller snuser, er det viktig å amme.


Dette fordi morsmelken er så verdifull, og helseeffektene ved amming er så store og viktige. Når du bruker tobakk, går nikotin og andre giftstoffer over i morsmelken og videre til barnet. Jeg har vært veldig flink å sluttet å snuse under svangerskapet.


Nå er babyen min måneder, og sover natten gjennom. Han får en flaske på kvelden uansett. Men føler meg fortsatt som en fæl mor som da tar meg en snus på kvelden. Nikotinfri snus gir ingen negative effekter på barnet når produktene ikke inneholder nikotin. På den måten kan du trygt snuse mens du ammer.


Snus under amming trenger ikke å være kjedeligere. I vårt sortiment for deg under amming finner du produkter fra de anerkjente produsentene Zeroberg og Qvitt. Norges største utvalg av nikotinfri snus ! Med nikotinfri snus får du den samme følelsen og smak som med vanlig snus , men uten det avhengighetsskapende nikotinet. Ville nok heller tatt meg en nikotinfri snus hvis suget var så ille. Har skikkelig sug jeg og.


Nå er det mnd siden forrige onico, men merker jeg begynner å få sug. Noen her som snuser mens dere ammer? Jeg slutta å snuse når jeg ble gravi men kjenner nå at i enkelte tilfeller hadde det vært så sinnsykt digg med en pris. Men jeg vil ikke utsette vesla for det, om det går over i melken. Et fornuftig alternativ til snus mens du ammer Snusbutikk.


Samtidig forstår vi at det er vanskelig å avstå fra snus , derfor tilbyr vi et sunnere alternativ, men allikevel snus i form av nikotinfri snus. Snus og andre nikotinerstatninger anbefales ikke som røykeavenningsmiddel for gravide. Sammenlignet med sigarettrøyk utsettes barnet for mer nikotin når moren snuser. Dersom du ikke klarer å slutte å snuse, er det viktig å redusere bruken og lengden du har snusen i munnen.


Dette gjelder både i svangerskapet og ved amming. Men vi har ikke like mye kunnskap om farene ved bruk av snus som vi har om tobakkrøyking under graviditet og amming. Oi, så mye fin positivt respons da! Takk #128522; Det er egentlig godt å se at flere har det som meg også, for av og til føler jeg meg nesten litt rar som ikke reagerer mer. Altså selv om oppførselen er normal, så har det jo virket som om normalen er å synes det er sårt.


Fordi vi har lite dokumentert kunnskap, og krybbedødsforskning omkring snus er vanskelig å gjennomføre (bl.a. pga lave krybbedødstall), har LUB en føre var holdning. Dette betyr i praksis at barnet ikke bør sove rett ved siden av en forelder som snuser. Kjøp her - stort utvalg fri frakt, rask levering! Smaken er sterk og mye hint av krydder! KickUp Strong Nikotinfri Snus.


Inneholder Ginseng. Bør unngås under graviditet og amming.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg