mandag 6. juni 2016

Hvor ofte amme baby 5 mnd

Hvor ofte skal jeg amme ? Det er ulikt fra kvinne til kvinne og fra barn til barn hvor mange amminger som skal til for å dekke barnets behov. Hei dere dere som ammer og har baby på 8-mnd hvor ofte ammer dere? Vi sluttet med nattamminga for uker siden dette var fordi hun spiste bra på dagen og våkna for å få pupp av vane( var ikke sulten) nå har.


Dere som fullammer hvor ofte ammer dere egentlig?

Føler det blir ganske ofte her, jenta er mnd. Noen ganger blir siste måltid rundt 20. Har til nå ammet når baby vil ha, ca 2-timer mellom hver gang. Helsesykepleier har sagt at jeg nå skal amme etter klokka og ikke gi noe før det har gått timer.


Dette for å unngå at baby bruker puppen som trøst for magevondt og lager seg en ond sirkel hvor han bare fyller på mer i magen og gjør magevondten verre. Leser overalt at baby skal tilbys brystet både før og etter måltid. Hvis jeg gir han pupp før fast føde, så spiser han ingenting.


Går ikke an å gi han litt pupp bare, for da blir han dø.

Ut i fra mine beregninger og slik jeg har forstått det, må jeg da tilbake i jobb etter ca mnd. Lurer derfor på hvor ofte du ammer din baby på 7-mnd. Hei, jeg kjenner en jente som har en datter på mnd nå og hun ammer nesten hele tiden (annenhver time i hvert fall). Ungen gulper så spruten står ut av munnen. På dagtid vil han som regel ha mat hver andre time, mens på natta er det hver tredje time som regel.


Din måneder gamle baby koordinerer nå bedre hode og øyebevegelse, slik at det kan følge deg med blikket når du beveger deg rundt i rommet. Første mann hos meg ble ammet ganger i timen de første 4- mnd. Så ble det kanskje 1-timer mellom når hun fikk mat utenom. Nå føler jeg at jeg gjerne skulle hatt litt mer rutiner rundt spisingen.


Barnet er helt DESPERAT etter pupp! I starten vil det kanskje være mer utforsking og gris enn spising og dette er en del av læringsprosessen. Amming av mnd baby - Ringblomst Snnen min er n mneder. Barn som ammes og fr selv bestemme hvor ofte og lenge det skal die.


Du er en sterk person og takler ting bra, og det er fint! Støtt heller Kari der hun er og der hun trenger det. La henne være den hun er, også skjønner hun mer etterhvert vettu, noen bruker lenger tid på å ta til seg li.


Spørsmål: Min datter er nå mnd og uker.

Vi hadde en dårlig start på ammingen og jeg har ikke fått nok melk til henne. Hun har hele tiden fått det jeg har hatt og så mme etterpå. Så blir det gjerne mat igjen i 4- tiden, avhengig av når han står opp.


Jeg er som Kari jeg. Mellom og halv får han grøt og ei flaske mme, så er det kveldsstell, pupp på rommet og legging. Leggingen får veldig fint da han ofte er trøtt og klar for å finne sengen.


Han sover på eget rom, og våkner rundt tiden og vil ha litt mat. Er det normalt å amme ti ganger om dagen? Vi forklarer hvor ofte du skal amme her på Gravid og Baby.


Når baby ikke vil ha pupp lenger (8-mnd ). Babyen min på 6mnd vil ikke ha mme og jeg har. Graviditet, spedbarn og babytiden Bufret Lignende 10. Min mnd gamle datter har den siste uken blitt vanskeligere og vanskeligere å amme.


Man kan da se større bevegelser i armer og ben eller mindre bevegelser i fingrer og tær. Man ser ofte raske øyebevegelser under øyelokkene, og noen ganger åpnes øynene flere ganger. Der findes ingen regler for, hvor ofte en baby skal have mad.


Tidligere mente man, at en baby skulle spise hver 4. Reglen var funderet på, hvor lang tid det tager for en baby at fordøje et måltid af modermælkserstatning, men senere har man fundet ud af, at modermælk er lettere at fordøje end modermælkserstatning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg