onsdag 8. juni 2016

Heklet vognteppe med hjerter

Vognteppe med bamser heklet i filethekling. Digitalhverdag Uncategorized Legg igjen en kommentar. Duk med hjerter heklet i filethekling. Og her er det endelig!


Da jeg gikk gravid med henne, viste vi det skulle bli en jente, men jeg måtte allikevel ha en back up plan om det var feil!

OPPSKRIFT HEKLET VOGNTEPPE. Jeg er veldig fornøyd med bruk av babyull til vogntepper. Her kommer et heklet babyteppe med hjertemønster.


Syns dette mønsteret var så fint at jeg måtte så og si starte med en gang jeg så det. Det resulterte i at jeg begynte med garn og heklenål som ikke helt passet sammen. Men, jeg syns resultatet ble overraskende bra. Hekle søte hjerter , oppskrift følger med.


Det tar ikke lang tid å hekle et slike hjerte.

Prøv deg gjerne frem med forskjellige farger, garn tykkelse, heklekroker og få dine egne spesielle hjerter. Alle våre strikkepakker inneholder oppskrift og komplett garnforbruk til ønsket størrelse. Du kan selv bytte ut fargene i strikkepakkene etter du har valgt størrelse på produktet du ønsker. Du velger selv om du vil ha med oppskriften i pakken(kr 45.-) eller vil ha den tilsendt pr epost.


Heklet slik: Hekle en stavgruppe, hopp over en luftmaske, ny stavgruppe i neste luftmaske, hopp over neste luftmaske osv, tilsammen stavgrupper pr omgang. Barneteppe med svanemotiv fra Lappefryd. Babyteppe i babyull,.


Deilig og mykt heklet vognteppe i bomull - hjerter fra CATHY. Heklet vognteppe , heklet babyteppe, Strikker, hekler og lager lavkarbo-mat. Bor i Holmestrand med samboer og sønnen på 1 og våre hunder. Dale Garn har lagt ut et hefte med oppskrifter på babytepper til gratis nedlasting.


Kant rundt: Første runde heklet jeg en fastmaske i hver stav og to fastmasker mellom stavene øverst og nederst. Avsluttet med tomme rader. Langs kantene heklet jeg kun en fastmaske i mellom hver fastmaske som ble heklet i starten på hver rad. Mønster: funnet på selv Garn fra : Garnhuset Begynte først å hekle lapper , heklet så en stor bestemørsrute i midten , så stor at det gikk lapper på hver av de fire sidene.


Måtte da ha tilsammen lapper med hjørnene. Hadde så lyst å lære å hekle disse flotte blomstene og har derfor bestemt meg for å starte med å lage ett vognteppe.

Disse blomstene kan brukes til mye annet b. Jeg har brukt lerke garn og heklekrok nr 5. Hekle videre frem og tilbake etter diagrammet med beg. Snu alle rader med lm (=1st.). Dilla på heklede hjerter. Søndag i advent dere.


Herlighet så fort dagene går. Jeg fikk en forespørsel fra ei som hadde sett et vognteppe jeg lagde for en stund tilbake. Hun ville gjerne ha et slikt. Så det har jeg i hvertfall fått ferdig. Foret på baksiden med offwhite fleece stoff.


Det er heklet i to rosatoner og offwhite. Nå er det bare å håpe at kunden blir fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg