tirsdag 19. mai 2015

Kløe i halsen når jeg legger meg

Kløe i halsen når jeg legger meg

Jeg har hatt kløe i halsen og tørrhoste i snart dager nå , det gjør vondt i hode, bryst og kjeve når jeg hoster hvert 30. Har trykt i meg både hostesaft og repsils, ingenting gjorde det bedre. Men etter å tvingt i meg varm melk med ss.


Det funket etter første slurk! Men du spør om der kan være bakenforliggende årsaker til kløe uten utslett. Ja, det finnes en hel rekke mulige årsaker, og jeg har ingen mulighet til å si deg noe om hva som evt kan være årsaken i ditt tilfelle, om det da er noen bakenforliggende årsak til din kløe , hvilket jeg heller ikke vet noe om. Har det akkuratt slik nå selv. Er også verst nå når jeg skal legge meg.


Har så vidt sovet de to siste nettene. Rett før jeg sovner vakner jeg igjen av at jeg må hoste. Noen ganger varer kløe lenge og er intens.


Når man gnir eller klør området, blir kløen verre, og. Denne syklusen kan være vanskelig å sette en stopp for, men hvis man fortsetter å klø seg kan det skade huden og forårsake infeksjoner. Insektstikk kan gi kløe , og det kan også skabb, lus og lopper. Allergiske reaksjoner, blant annet elveblest, gir ofte kløe.


Det kan dreie seg om sukkersyke, høyt stoffskifte, lavt stoffskifte, leversykdommer, nyresykdommer, lymfomer, leukemi og noen andre krefttyper. En av dem er å rense blodet for avfallsstoffer. Slike stoffer skilles så ut med gallen som tømmer seg i tarmen. Av ulike grunner kan denne galledrenasjen hemmes, slik at du ikke blir kvitt alle slaggstoffene.


Kløe i halsen når jeg legger meg

Resultatet kan bli sjenerende kløe. Plagsom kløe kan oppstå ved en lang rekke leverlidelser (hepatisk kløe ). Hei, De siste dagene når jeg skal legge meg så er jeg plaget av kløe på begge bena. Jeg finne ingen artikler om det men mener åhuske at det kan ha en sammenheng med høyt blodtrykk, som jeg også har (i både dette og forrige svangerskap). Jeg hadde utslag på hudallergi mot harpiks og bruker syntetisk type selv, men er nok en del støv i luften fra andre. De kommer og når jeg er ute, ofte har det vært høye forurensningsverdier.


De kommer så godt som aldri hjemme utenom når jeg legger meg , heller ikke innendørs hos andre, på kontor, i butikker eller lignende. Jeg prøvde nå , merker ikke at det er noe veldig mye mer borte, men kanskje litt. Men jeg har ikke kløe i halsen etter forkjølelse, jeg har konstant kløe i hals og øre ganger. Dii skrev: Det hjelper ikke for meg , har spist honning, men det hjelper ikke i det hele tatt. Jeg stusser litt over at denne kroppslige reaksjonen kun kommer når jeg legger meg ned.


Noen kjenner det dunker oppover i halsen , noen forklarer det som et sug. Hei Nå er tiden inne for å poste dette. God stund nå så har jeg hatt kløe i halsen og mange nysing.


Kløen kommer og går flere ganger om dagen og nyser en en god del ganger. Jeg har gress- og pollenallergi, så lurer på om dette er kun symptomer på allergien? Har hatt allergiene i mange år, men før. Skjoldbruskkjertelen, thyroidea, er en sentral kjertel når det gjelder helse for alle pattedyr. Kjertelen er blant annet av stor betydning når det gjelder vektendring.


Kløe i halsen når jeg legger meg

Dersom skjoldbruskkjertelen ikke fungerer godt, må den undersøkes, og symptombildet bør sees i sammenheng med prøver som tas. Hvis jeg har ett panikkanfall på vei kjenner jeg først prikking i håndflatene som flytter seg ut i fingertuppene, så tetter halsen seg til og jeg får følelsen av å ikke klare å puste før alt blir tåkete rundt meg. Har i nesten 2år nå slitt med en vanvittig kløe i ansiktet. Det bare plutselig dukket opp en dag uten forvarsel, og siden den dagen har jeg slitt veldig.


Det tærer på selvtilliten min og på søvnen. Dette utslettet begynner som kløe i huden for deretter og danne seg en hvit klump som er rød r. Når det kommer til hodet så surrer tankene rundt og rundt men jeg klarer ikke å huske hva jeg tenker. Får etterhvert en ut av kroppen opplevelse hvor alt bare stopper opp inkludert tiden. Da kan jeg sitte med denne opplevelsen i fra minutter til flere timer.


Dette skjer av og til når jeg skal legge meg for å sove. Hva er utslett med kløe ? Jeg klødde litt i går også men i dag er det mest.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg