fredag 19. oktober 2018

Takk til barnehageansatte dikt

Min kjære sønn ska slutt i bhg sin og det e sååå sårt fordi hainn trives så gæli. Kjære du voksne i barnehagen. Jeg er glad i deg – Du vet det kanskje ikke, men hver dag pakker jeg deg ned i sekken min og bærer deg med meg hjem, sier Vera (3). Til høsten blir Ida skolejente.


Rart å tenke på hvor fort tiden har gått! Vi er heldige som har barna våre i en utrolig bra barnehageavdeling med dyktige ansatte som virkelig bryr seg om dem.

Vemodig å tenke på at den tiden er over for Ida. Takk for at du ser mitt barn. Til deg som gir fart på husken til barnet mitt for 1gang, takk. I noen øyeblikk er dere på vei til verdensrommet, dere er kanskje til og med høyere en et tre. De siste dagene har VG kjørt hardt på med kritikk av norske barnehager.


Allerede redde foreldre blir livredde. VG deler ut skyld og skam både til barnehagestyrere og – personale. Men kjære alle dere som jobber i barnehage.


Ikke la noen få dere til å tro at dere gjør en dårlig jobb.

Leter du etter et dikt til barnehageansatte ? Da har du kommet til riktig sted. Her finner du mange flotte dikt som kan passe. Et lite koselig dikt om det som barnehagen handler om :-) God Helg! Hei Min åring skal nå slutte i barnehagen,noe som er trist både for mamman og han. Har blitt så godt kjent og god kontakt med personalet, og har lyst til å gi noe litt spesiellt,som ikke koster så mye og som kan minne de om min gutt og meg som mamma.


Tips mottas med takk. Barnehagen til sønnen min skal legges ne og jeg ønsker å gi de tre ansatte på avdelingen hans hver sitt kort og en lite gave. Jeg er så dårlig på personlige ting, så jeg har lett etter et dikt eller en sang som er passende. Kom over denne, men ser at den også brukes i enkelte begravelser, og da. Nå har du blitt så stor at du spretter som en ball, og springer, og tuller og gjør streker.


Det var veldig rørende. Du har jo fulgt ungene i flere år, så da er det alltid litt spesielt når de skal videre på skolen. Når man da blir satt pris på på denne måten, blir det veldig rørende, forteller styrerassistent, Gunnar Haanshus, til P4. Så jeg kunne ikke brydd meg mindre om at noen ser en spiker i hodehøyde eller at det er noen år siden taket i barnehagen ble vaska! Her i bloggen har det jammen vært stille i sommer.


Vi pleier å gi en liten oppmerksomhet til jul og sommer, til de som jobber i barnehagen. I år ble det et krus, julekule med fjær (se eget innlegg om hvordan vi laget de HER), og julepynt av leire, (se mer HER). Ungen vår begynner på skolen til høsten og tenkte å gi dem en fotobok i gave av ungen vår med noen bilder og dikt.

Tenkte å avslutte med ett dikt jeg har lest som jeg har lest, men ikke helt husker. Barnehagen er full av magi, en plass med barnglede i, et sted hvor det settes spor i både liten kropp, og stor. Hvor søledammen kan bli til et kjempestort hav, en pinne blir en tryllestav, hvis du tør kan du bli hva du vil, er du streng kan du lett trylles snill. Men først vil vi takke barnehagen vår.


Bjerkedalen barnehage i Oslo. For selv om sønnen vår nå anser seg som litt forbi barnehagestadiet (jamen mamma, vi kan jo bare dra på besøk da) – så vil vi gjerne stoppe opp og rette en usigelig varm takk til dere flotte mennesker i vår kjære barnehage. Fra en takknemlig mamma til barnehagen.


Ta dette som min uforbeholdne hyllest til dere som gjør at ungen min teller ned til hun skal tilbake i barnehagen. Sv: Gave til barnehage ansatte Jeg syns det er kjempekoselig å gi gave!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg