tirsdag 16. oktober 2018

Pepperkakehus mal

Bygg pepperkakehus superenkelt. Hekt delene sammen uten liming! Stort utvalg av barneinteriør, utstyr, leker og kostymer. Populære merkevarer.


Kjente merkevarer i høy kvalitet og i alle prisklasser.

Resultatet er dessuten dekorativ julepynt som lukter nydelig og gir skikkelig julestemning. Her får du oppskrift og printbar mal på et lekkert pepperkakehus. Lag pepperkakehus til jul!


Det er årets morsomste tradisjon. Sett på julemusikk og la morroa begynne. Om du ikke finner det du er ute etter blant våre pepperkakehus , finnes det andre maler.


Så fint pepperkakehus #128515; Da har jeg brukt malen din og først tegner opp på ark å så fått det over på papp. Det bor en baker i oss alle, og juleverksted med pepperkakebaking, pepperkakepynting og bygging av de flotteste pepperkakehus eller pepperkakeslott, er tradisjon i mange hjem.

Pepperkakehus er utrolig morsomt å lage, men det er ikke alltid man får det helt til. Vi har samlet de viktigste tipsene. Noen ganger blir veggene skjeve og taket for stort.


Her har vi flere tips til deg som skal lage pepperkakehus og som vil lykkes på første forsøk! Dette pepperkakehuset vil gjøre seg fint på bordet, og gi en fin julestemning til store og små. I helgen har jeg bakt og laget mitt aller første pepperkakehus med mal.


Jeg ble kjempe fornøyd med resultatet. Jeg blir oppslukt og synes det er ustyrtelig gøy. Det skal sies at det tar litt ti spesielt for en som er så opphengt i detaljer som jeg er. Hvis du vil gjøre årets pepperkakehus til litt av et kunstverk, kan du bruke Snøfall som modell. Her finner du oppskrift på deig til pepperkakehus og link til hvordan du setter det sammen.


La barna delta i dekoreringen, men jobben med å lage det veldig varme karamell-limet bør en voksen stå for. Pepperkakehus hører julen til men i stedet for å lage et stort hus har jeg i alle år laget et lite hus som akkurat får plass i. Mal lite pepperkakehus. Du kan enkelt lage en mal til pepperkakehus på egenhånd.


Her er en mal som er så enkel at selv en fireåring kan bruke den!

Se Nora skjære, sette sammen, lime og pynte sitt helt eget pepperkakehus. Da trenger du ikke å klippe ut maler, m. Du kan også kjøpe et sett med pepperkakeformer til et fint, lite pepperkakehus. Det ferdige huset laget med pepperkakeformende blir ca. I den forbindelse serverer eg oppskrift på korleis lage mal til ditt eige pepperkakehus. Her har eg starta med eit A4-ark, og huset vert difor ganske stort.


Jo mindre ark du startar med i utgangspunktet, jo mindre hus kan du lage. Malen tegner jeg selv – det kan du også lett få til. Man kan trygt si det ofte blir et hus med sjel ettersom jeg alltid må spikke litt på vegger og tak.


De har nemlig en tendens til å ese ut og få skjeve vegger etter en tur i ovnen. Når Linn ikke pynter pepperkakehus er hun ferskvaresjef hos MENY Sande. Når hun skal bake selve pepperkakehuset, er det helst MENYs egen pepperkakedeig hun velger.


Mitt beste tips til pynting av pepperkakehus er å bruke god ti og å tenke nøye gjennom valgene du tar. Tradisjonelt pepperkakehus 2Deigblanding. Det benyttes pepperkakedeig som egner seg for utvalsing. Tas tilside og spes med 1½ dl melk eller tynn fløte, litt av gangen.


Jeg ordnet en mal til fronten på huset, men resten kommer til underveis i arbeidet. Slik lager du julens beste pepperkaker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg