mandag 22. oktober 2018

Fryse gulrotkake

Gulrotkake er saftig og godt, og ostekremen på toppen er uimotståelig! Saftig gulrotkake i langpannekake. Det er sesong for blåbær. Prøv vår deilige oppskrift i dag. Den perfekte sjokoladekaken.


Se oppskriften her.

Denne gulrotkake er så god! Er du ikke fullt så glad i ostekrem, kan du halvere oppskriften på glasuren. Kaken er kjempefin å fryse , også med ostekrem. Ostekremen gjør kaken litt klissete med det samme. Sv: Går det an å fryse ned gulrotkake ? Jeg fryser den med krem på toppen og alt.


Kaker som egner seg til å fryse gjør dessuten forberedelsene til store festdager vesentlig mye enklere. Når du kan gjøre det aller meste klart på forhån og kun ha de små detaljene å ta hånd om på selve dagen, blir det mindre stress og mer tid å tilbringe med gjestene. De aller fleste kaker kan fryses, men det er noen unntak.

Ja, du kan fryse gulrotkake. Kakens fuktighet skal ikke påvirkes dersom kaken er pakket og lagret riktig. Kan gulrotkake fryses med krem (smør, melis og kremost) eller er det best å fryse den uten? Dette gir en stor langpanne kake. Man kan fint halvere oppskriften og heller bruke en liten langpanne (eller stor rund kakeform).


Men jeg lager alltid den store varianten for dette er en glimrende kake og fryse ned. Daimiskake, rullekaker, gulrotkake (du kan lage kremen noen dager i forveien og ha den i en tett boks), nøttebunn (kan fylles med nesten hva som helst), krydderkake, marmorkake, mor monsen, formkaker av alle slag (appelsin, sitron, osv). Jeg lurer på om det er noen som har en oppskrift på en kake som kan fryses og som tiner raskt og som gjerne også er god når den fortsatt er litt hard og kald. Jeg vil helst ha noe annet enn en iskake, jeg tenker vel mer i banene som sånn daimkake man får kjøpt i butikken, bare at jeg vil lage den.


Etter litt om og men, har jeg endelig fått lov å dele min kones gulrotkake med mine lesere. Ikke det at min mor er en fasit, men iløpet av sine år med konfirmasjoner, bryllup, fødselsdager, kaffeselskap o. Vart spurt om å laga ei kaka til juleavslutninga i kveld. Kva slag kake eg lagde kunne eg velja. Tenkte med ein gong på at eg ville laga ei gulrotkake. Søkte på Kvasir og såg bloggen din.


Fekk uuutruleg mykje skryt for kaka! Forstår eg godt, for den er jo berre knallgod! Gjorde som ein av dei andre lenger oppe og hadde litt sitron i kremen.

Lenke til innlegg Del på andre sider. For å fryse kremostet frosting, forberede frostingi henhold til oppskriften. For best resultat, bruk de beste ingrediensene du kan. Når frosting er tilberedt, hvis du lager en veldig stor batch, vil du kanskje dele den inn i mengden som trengs for å is hver kake og deretter fryse dem separat. Jeg har egentlig bursdag 4. Rosekake er en nydelig sjokoladekake fylt med bringebærkrem.


Kaken har lag av sjokoladekake og lag med bringebærkrem. Siden jeg er i sånn ekstremt-dårlig-råd-periode må vi bare bruke det vi har. Hei, denne fikk jeg lyst å prøve.


Har aldri helt fått til en skikkelig god gulrotkake. Siden du skriver at den kan stå i romtemperatur. Ville du hatt på kremen med en gang du hadde bakt den selv om du ikke skulle servert den på en dag eller to? Gulrot er en toårig vekst i skjermplantefamilien.


Den kommer opprinnelig fra Midt-Østen og Sentral-Asia.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg