mandag 13. mars 2017

Sommerkoteletter saus

Deilige saftige og møre svinekoteletter med brun saus og potetstappe. De siste årene har svinekoteletter vært noe som kun har blitt brukt på grillen, ofte med det resultatet at jeg angrer på at jeg ikke kjøpte nakkekoteletter isteden. Vi skal grille i dag.


Sommerkoteletter saus

Tenkte å gjøre det enkelt å grille noen sommerkoteletter med potetsalat og salat til. Men bør vi ha saus til? Vi pleier ikke ha det, men jeg er et sausemenneske så sier ikke neitakk til saus når anledningen byr seg.


Med en god oppskrift på pannekaker blir du fort populær hos både liten og stor. Vår grunnoppskrift på pannekakerøre gir et perfekt resultat og er nok til ca. Legg merke til at jeg skriver saftig, for det må den være.


I mitt forsøk på å bli venn med en induksjonskomfyr har jeg gått alle gradene fra hardkokte egg (de kokte selvfølgelig over), til brun saus (som ble alt for lys), til at jeg nå begynner å få teken på det. Følgelig ble min første induksjonsoppskrift rett og slett tradisjonelle, stekte koteletter, kokt ut i brun saus. Jeg likte det jeg smakte så godt at jeg gjerne ville lage et blogginnlegg med dem også. Når den første nykålen kommer på markedet, vet vi at sommeren nærmer seg med stormskritt.


Derfor er det mange som foretrekker å kalle denne delikatessen sommerkål. Sommerkoteletter stekes på samme måte som vanlige svinekoteletter. Det vil si at kotelettene først brunes raskt på sterk varme, 2-minutter på hver side. Deretter trekker man pannen vekk fra platen, og legger et lokk over.


Beregning per person. Kotelettene skal ettersteke i ca. Beregn 2g sommerkoteletter per person.


Det er bare en liten hake ved planen: Det har regnet ustanselig den siste uken, og nå begynner kjøttet å faretruende nærme seg utløpsdato! Bestill nå og betal ved utsjekking. Kjapt og lekende lett å booke med.


Sommerkoteletter saus

Enkel og trygg nettbooking. Les ærlige gjesteomtaler – book nå! Honningfylte sommerkoteletter bakt i BBQ saus er en munnfull å si, men er ikke så vanskelig å lage.


Ofte blandes honning inn i sauser , og det er for all del godt. Den sødmefylte, men også syrlige eplesmaken passer ypperlig sammen med kotelettenes røyksmak. Sausen får du når du deler eplet.


Så enkelt, så godt. Flere fristelser fra grillen finner du her. Og du har en lekker middag i en nydelig saus ! Ta sommerkoteletter , og to nakkekoteletter.


Her er en annen god oppskrift med sommerkoteletter. Denne og mange andre oppskrifter kan du legge inn i din egen oppskriftsamling - les mer her. Ingen sommer uten sommerkotelett.


Sommerkoteletter saus

Den er en enkel og smakfull venn som aldri svikter, selv om tiden er knapp og regnskyer truer. Og sammen med litt spennende tilbehør, skaper du nytt liv til kjærlighetsforholdet. Svinekjøtt har en sødme som gjør at den egner seg godt sammen med frukt. Dette er en spennende oppskrift hvor vi lager en saus av fersken og eplejuice.


Chili gjør at sausen også får et lite kick. Svinekoteletter kan erstattes med sommerkoteletter , og istedenfor fersken kan du også bruke nektarin. Hun starter med hvite sauser.


Sommerkoteletter saus

Smelt smør som til hvit saus , tilsett karri og la surre med smøret 1-min,.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg