torsdag 23. mars 2017

Statoil boller

Sammenlign bensinkort. Clas Ohlson har smarte løsninger for dine hjemmeprosjekt. Besøk en av våre butikker!


Nå har jo disse bensinstasjonene forsvunnet for lengst (eller blitt til Circle K), men bolleoppskriften lever videre. Den er nesten helt lik min år gamle svigermors oppskrift, som stammer fra hennes unge dager. Eneste forskjell er at bakepulver ikke inngår, og melkemengden er dl.


Jeg har benyttet svigermors oppskrift i år, alltid med godt resultat #128578; Og på søndag blir det fastelavnsboller! En dag denne uka kom jeg over bloggen til Nammis. Mormor og Tassen bakte boller i går og vi tok oss den friheten å fylle dem med litt stratos sjokolade etter Tassens ønske.


Statoil boller

Disse bollene kan du fylle med hva ditt hjerte måtte begjærer, eller du kan spise dem naturell. Statoil -bolle-oppskriften. Mine boller har alltid vært vellykkede etter denne oppskriften, og det er også mange andre som rapporterer at de har lykkes meget bra og er veldig fornøyde med oppskriften. Hos alle Circle K stasjoner finner du diesel, bilpleieprodukter og et stort utvalg mat og snacks.


Se åpningstidene våre her. Ellers er det slik at alle de fire bensinstasjonskjedene vi har kjøpt boller fra, Esso, Cirkle K, YX og Shell, får levert bolledeigen fra eksterne samarbeidspartnere. Rull runde fine boller og plasser dem ved siden av hverandre, litt tett, i en form som er ca.


Statoil boller

Dekk med plastfolie og la etterheve i ca. Pensle med egg og stek på 1grader i ca. Server dem gjerne lune og med melisglasur. Del deigen i like store deler. Ha i rosiner og trill runde boller.


Avkjøl bollene på rist. De som driver stasjonene, derimot, de lever av pølse- og bollesalg. De med cølaki kan få ferske og saftige boller. Her er oppskriften på en glutenfri bolledeig som har både kesam og gjær, men som bruker fiberhusk og glutenfritt mel.


Statoil boller

Det kommer an på hvilken du velger, viser vår rykende ferske test. Vi har testet tolv boller , tre fra hver av de fire store kiosk- og bensinstasjonkjedene, men ingen fikk full pott. Vi testet vanlige boller , rosinboller og sjokoladeboller.


Det er enormt stor forskjell på en bolle. Jeg har fått uttallige mailer, telefoner og sirlig håndskrevne brev fra stort sett damer, men også noen menn, om at bakelivet deres endelig er reddet. At de etter veldig mange forsøk endelig greier å få luftig og god gjærbakst. Så når jeg skriver at dette er verdens beste boller , har jeg mange som er enig med meg i akkurat det. På Mine Tjenester har du mulighet for å se fakturerte beløp, printe ut fakturakopi og få overblikk over alle kort, kontoer, rabatter eller bestille nye kort.


Tanjas beste boller (STORE) dl hvetemel dl møllerens pizzamel 2g smør pk tørrgjær ts bakepulver ts vaniljesukker ts hornsalt ts salt ts kardemomme 2g sukker til dl lettmelk Ha det tørre i en bolle. Denne oppskriften har jeg fått av en tidligere nabo og den gir store, lekre og luftige boller. Bakepulveret gir også en liten ekstra hjelp til å gi enda luftigere boller etter de kommer i ovnen.


Men vi har en egen oppskrift. LES OGSÅ: Svensker selger brød for 1millioner i Norge. Han ler når Espør om han aldri blir lei boller. Jeg er fortsatt veldig glad i boller.


Statoil boller

Jeg spiser én hver dag, men mer enn det kan det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg