fredag 10. mars 2017

Fryse ostekake

Jeg lager av og til vanlig ostekake med kjeks til bunn, som ikke stekes. Hvis jeg ikke kan fryse den, hvor lenge kan den stå i kjøleskapet før den blir ødelagt? Fryse ostekake med gelelokk? Ostekake kan også fryses, men konsistensen på ostemassen kan endre seg noe ved tining.


Kan ostekake fryses? Det kan derfor være lurere å oppbevare den i kjøleskap. Om ostekaken pakkes godt inn, holder den seg i minst tre til fire dager, så kanskje du ikke trenger å fryse denne ned med mindre du har rester som ikke skal spises på en stund. Slik fryser du ostekake ? Når du fryser ostekake , er det viktig åBeskytt den mot fryserbrenn.


Hvis du fryser en stor del av ostekake , vil du kanskje fryse den i en kake på den opprinnelige serveringsfatet for å unngå kakepause. Noen mennesker skyver bare ostekake i esken og fryser den som den er, men hvis du fryser den over lengre tid. Jeg laget ostekake i går kvel med gele i ostemassen, ikke gelelokk. Skulle ha bursdagsbesøk i dag og servere den da, men i natt begynte ene ungen å spy, så noe besøk blir det ikke.


Fryse ostekake

Men kan man fryse ostekake ? De som husker tv-serien Friends og episoden der Chandler og Rachel sloss om en cheesecake fra Mama’s Little Bakery de har stjålet, og til slutt ender med å spise den fra gulvet, vet at dette ganske enkelt er verdens beste ostekake. Ostekake er rett og slett en fantastisk kake, lett og frisk og kremete som den er. Grunnoppskriften finner du tidligere registrert på detsoteliv.


Mange bruker imidlertid å legge et gelélokk som pynt på kaken, slik som i denne oppskriften. Velkommen til mitt søte kakeparadis! Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet.


Fryse ostekake

Jeg gir meg ikke med ostekaker helt enda. Den kjente, kjære ostekaken får her en nydelig julesmak ved at kjeksbunnen lages med knuste pepperkaker. Ostefromasjen har mild smak av appelsin. Dette er en kake som passer like godt som dessert etter en god middag som på kakebordet, og det ikke noe i veien for å lage kaken klar et par dager før servering.


Kaken kan du lage to eller tre dager før den skal spises. Her kan du lese mer om mat og holdbarhet i fryser. Artikkelen fortsetter under bildet.


Fryse ostekake

Noen som kan se når lillebror har tenkt å komme til verden ? Verdens enkleste, og raskeste, frosne ostekake Denne pinsen har vært helt fantastisk, med helt utrolig vær. Og hva er vel bedre enn en god iskake å kose seg med da? Ostekake er det mange som er glade i, og oppskrifter finnes i mange varianter også her på Det søte liv. Denne gangen har jeg laget en ostekake som er ekstra kremete og deilig i konsistensen. Jeg bruker Philadelphia kremost i denne kaken, og det gjør jeg for så vidt stort sett alltid når jeg lager ostekake.


Junikveld er også tittelen på et av Børlis mest populære dikt, som handler om å ta vare på tiden og nærheten til andre mennesker, og det å sanse og oppleve noe sammen. Her har du en nydelig ostekake som passer perfekt å dele med noen du har kjær en lys og vakker junikveld. Det er en syrlig ostekake smaksatt med pasjonsfrukt- og appelsinjuice.


Fryse ostekake

Det ble en fryd for både øye og gane. Ostekake bunn dl havregryn (glutenfri for glutenfri kake) dl mandler store dadler, ca. Kjør alle havregryn, nøtter og dadler i den foodprosessor i 2-minutter, til alt blir en jevn masse og nøttene begynner å slippe ut fett.


Nå har jeg lenge hatt så lyst på ostekake , så i går ble det til at jeg lagde det. Denne ostekaken er den beste ostekaken jeg noen gang har smakt, derfor kaller jeg den verdens beste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg