onsdag 29. mars 2017

Sjokoladekake med fløtekrem

Sjokoladekake med fløtekrem

Denne kaken smaker fantastisk! Har en fløyelsmyk kjerne som kan minne om en deilig og stor sjokoladefondant. Få oppskriften her. Den perfekte sjokoladekaken. Se oppskriften her.


Brownieskaken med nutella. Jeg er svak for alt som inneholder sjokolade og en sjokoladekake var derfor et naturlig valg da jeg skulle bake til fødselsdagen min for noen uker siden. Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Alt er testet ut, bakt og smakt av meg.


Alle oppskriftene er garantert gode og enkle å få til. Det er den gode fløteskvetten som må ha æren for at dette alltid blir en særdeles myk og saftig sjokoladeformkake! Kaken kan lages i enten rund form eller i en avlang brødform (se tips). Kaken smaker ekstra nydelig når den er varm og helt nystekt!


Sjokoladekake med fløtekrem

Server kaken i skiver, gjerne med en kopp kaffe eller et glass melk. Deilig hverdagskake! Liker du kombinasjonen av lakris og sjokolade? Da anbefaler vi deg å prøve denne oppskriften på sjokoladekake med lakriskrem.


Den vil gi deg en smaksopplevelse utenom det vanlige. Hvis du ønsker enda mer lakrissmak, kan du lage en glasur med lakris som passer sammen med sjokoladen. I dag vil jeg gi dere oppskriften på en fantastisk god og saftig sjokoladekake med herlig appelsinsmak! Sjokolade og appelsin er jo som kjent smaker som passer veldig godt sammen.


Appelsinsmaken kommer delvis av revet appelsinskall i sjokoladekaken , men det viktigste er fyllet som består av fantastisk god appelsinmarmelade. Mackays appelsinmarmelade. Den aller første kaken er en saftig sjokoladekake med myk karamell og kaffeglasur. Oppskrift på morsom tallkake til tiåringens bursdagsselskap.


Gled både barn og voksne med kaken som er formet som et 10-tall. Lag en mørk sjokoladekake med ostekremtopping, og pynt kaken med alt som er gøy og godt av strøssel. Det er en smakfull sjokoladekake som er både saftig og holdbar og som er en favoritt både hos voksne og barn. Dette er kaken jeg som oftest benytter både til dåpskaker, bryllupskaker samt barnekaker.


Den blir høy og fin og er enkel å lage. Altså den perfekte sjokoladekake #128578; Det fine med denEn bonus med. Huk av for de allergier du har, så skal vi gjøre vårt beste for å lage en kake etter dine behov. Sjokoladekake med kefir er en saftig og veldig myk sjokoladekake i langpanne. Klem vannet ut av gelatinplatene og løs dem opp i en kopp med ss kokende vann.


Hell den varme, flytende gelatinen straks i eggedosisen i en tynn stråle mens du rører hele tiden. Pisk kremfløten i en annen bolle til tykk fløtekrem , som deretter blandes inn i eggedosisen. Hakk sjokoladen grovt og vend sjokoladebitene inn i iskremblandingen. Så lenge den står i kjøleskap vil en slik kake bare bli saftigere av å lages dagen før.


Sjokoladekake med fløtekrem

Man må være litt forsiktig med å pynte dagen før, for enkelte ting kan sige eller farge av. Kaken rører du raskt sammen for hån og den genererer minimalt med oppvask! Kaken er god i seg selv, så du kan gjerne gjøre det helt enkelt ved kun å gi den et melisdryss før servering. Ellers kan du gjerne pynte den med stivpisket krem eller som jeg har gjort her, med deilig sjokoladekrem.


I dag skal jeg i bursdagen til kjæresten til min bror og da må jeg jo lage en bursdagskake. Det er veldig godt med syren fra bringebærene sammen med den søte sjokoladen. Hvis du vil så kan du gjerne ha litt ekstra salt i sjokoladefrostingen. Jeg elsker søtt og salt sammen, så jeg har selvfølgelig litt ekstra salt i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg