onsdag 29. mars 2017

Enkel heklet løper

Rask levering, ferdig tollet. Hva skjuler seg bak trenden? Levering på 3-arbeidsdager. I denne bloggen har jeg samlet hekleoppskrifter innen mange kategorier.


Gratis oppskrift: Heklet løper En klassiker som passer like godt til julebordet som til 17. Velkommen til DROPS Design!

Her finner du mer enn 120. Oval løper Heklet i Fiol fra Solberg spinderi størrelse 55x29. Pris kr 25- nr 6. Og det skal pyntes med en slik løper i vår, tenker jeg. Denne er heklet av rundinger, slike man hekler lappetepper med. Rundt er det improvisert en kant, tenker jeg.


Men så er det et lite problem at jeg ikke er noen kløpper med heklenåla, da. Jeg er rimelig fornøyd med resultatet. Denne har ligget lenge i min blogg-tørke-periode.

Men den er heklet i løpet av vinteren. Fikk låne oppskrift av ei dame,men kommer ikke på hva. Formen har ikke vært helt på topp så jeg har rett og slett ikke orket å hekle noe særlig.


Så nå er ihvertfall løperen ferdig. Det gjør at størrelsen på løperen eller duken kan lages så stor som du vil ha den - eller så lenge som du gidder å hekle på det samme mønsteret. Min løper er satt sammen av ruter. Pinner og tilbehør: heklenål mm. Min aller første instruksjonsvideo , som viser hvordan sette sammen hjerter til en løper.


Løperen er satt sammen av firkanter som er heklet hver for seg - og som hekles sammen på den siste omgangen. Jeg prater også litt om boka som jeg fikk oppskriften på hjertene fra, og jeg gir en del tips til. En løper til bordet er den perfekte prikken over i-en, både til hverdag og fest. En fargerik bordløper gjør seg godt på en mørk eller lys duk og skaper et fargerikt uttrykk på bordet eller spisebordet. Du er grei som tegneropp mønsteret.


Det er mange år siden jeg har heklet slike nå. Nesten blind var hun også. Er så redd for de at jeg tør nesten ikke bluke de. Heldigvis fikk jeg flere av henne pluss at jeg har arvet noen. Det siste jeg heklet var en dåpskjole til mitt eldste barnebarn.


Nå er jeg i gang med denne som blir en løper til skjenken.

Jeg har bladd i gamle heklemønstre, og så fant jeg en løper jeg bare. Egentlig var planene å tove løperen, slik at den ble en sånn smal tovet sak, men med hodet på juleferie så heklet jeg med et garn som ikke var. Free pattern from Viking of Norway Nå har jeg fått en oppdatering fra Viking garn (scroll for English). De har lagt ut gratis oppskrift på løperne jeg heklet.


Der er mellom annet oppskrift på glassbrikker, løpere, sengeteppe, brikker, kluter og håndlær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg