mandag 13. mars 2017

Baby sove på magen på brystet

Check out For The Baby. Og ho vil bare ligge på magen på brystet vårt eller på magen på. Du kan ikke forvente at en så fersk baby skal synes det er greit å sove alene.


Men er det noe flere spill som passer til en 7åring? Legg babyen til å sove på ryggen.

De fleste vet at babyen skal legges til å sove på ryggen. Andre viktige tiltak er å unngå overoppheting og røyking. Når babyen sover på magen , sover den tyngre og lengre, og reagerer saktere. Baby kan fint sove på magen på brystet deres eller i seng el.


Selvsagt er det greit å sove på magen på pappas bryst. Men ikke i vogna og i senga. Den økte risikoen for krybbedød som oppstår når spedbarn sover på magen , gjelder også i denne situasjonen, forteller Giving Kalstad.


Ha babyen på magen din.

Snakk til ham, slik at han løfter hodet. Det føles mye tryggere å ligge oppå mor eller far, i stedet for på gulvet. Strekk babyens armer ut foran kroppen, eller fold dem inn under brystet.


Lillesøster (uke gammel) sliter litt m gulping og luft i magen om natta, og er generelt veldig glad i kroppskontakt. Hun roer seg derfor veldig godt når hun får ligge på bryskassen min og sove , og i natt var det det eneste som funket. På ryggen, på siden eller på magen ? Sovestillingen din har større betydning for helsa enn du kanskje tror. Det er en god øvelse å starte med. Barnet bør vennes til å sove på rygg fra dag én.


Barnet foretrekker ofte å sove i den stillingen det blir tilvent fra begynnelsen av. Sideleie gir også økt risiko. Et barn som ligger på siden, blir noe mer ustabil og kan komme seg over på magen. Baby roe seg med å ligge på magen. Han sover kun oppå brystet mitt på nettene.


Kan han kveles av det? På dagtid har jeg løst dette ved å legge han på magen på mitt bryst en stund før jeg legger han for seg selv (da hender det han våkner til et sekund og raper eller gulper), men på natta skulle jeg gjerne hatt litt søvn mellom slagene, så da prøver jeg å legge han i egen seng med en gang.

Er det trygt for baby å sove på magen ? Dermed er en risiko for at babyen sover på magen. Dette kan føre til SIDS. Min uker gamle bare liker å legge på hennes side eller henne mage. Når hun blir liggende på magen hennes er hun på brystet mitt, jeg prøver å flytte henne ut av sengen vår og inn i senga hennes, men jeg ønsker ikke å sette henne på magen eller på siden bc for krybbedød. Babyen din kan fint sove på magen på din mage.


Knerten (uker gammel) har vært litt slitsom i det siste. Han klarer ikke ligge mer enn minutter alene, skal holdes eller ha mat (han roer seg på puppen) stort sett hele tiden. Jeg kan ikke gå på do eller dusje eller noe uten å stresse som et svin for å komme fortest mulig tilbake. En forklaring kan være at en baby som sover på magen ligger med ansiktet så nær underlaget at den puster inn og ut den samme luften.


En annen forklaring er at barnet regelrett kveles hvis det sover på magen på en madrass som er for bløt og ettergivende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg