mandag 10. oktober 2016

Eplekake uten eple

Legg halvparten i fryseren så har du en deilig godbit klar når du får lyst på noe godt. Saftig gulrotkake i langpannekake. Det er sesong for blåbær. Prøv vår deilige oppskrift i dag. Den perfekte sjokoladekaken.


Eplekake uten eple

Se oppskriften her. En god eplekake går aldri av moten! Jeg husker jeg bakte eplekake etter eplekake da jeg var liten jente, og det var alltid denne oppskriften jeg brukte. En av mine favorittkaker som liten var eplekake uten epler.


Jeg likte med andre ord ikke epler i eplekaken. Og jeg må innrømme at jeg den dag i dag fortsatt foretrekker eplekaken uten eplebitene. Jeg burde kanskje døpe om kaken til kanelkake?


Denne saftige kaken er stekt med ett kanellag i. Et sterkt barndomsminne er den fantastiske lukten av nybakt eplekake som fylte huset. Denne oppskriften på eplekake uten egg har vi laget med yoghurt slik at den blir enda saftigere. Slik gjer du: Sett ovnen på 1grader. Start med å dele eplene i terninger, strø.


Enten du har norske hageepler i hagen eller i butikken nær deg så er den her. Sesongen for epler , eplepai og eplekake. Derfor må jeg selvfølgelig ha oppskriften på glutenfri eplekake på bloggen. Med nyplukkede norske epler til og med!


Eplekake uten eple

Eplekake er en desidert favoritt for meg. Hvis du ikke er så heldig å ha epletrær i hagen, så får du kjøpt nydelige, friske, norske epler i butikken. Den er også fin å fryse. Dette er en stor og utrolig saftig eplekake i langpanne!


Utvalget av yoghurt uten eller med lite tilsatt sukker har aldri vært. En nydelig eplekake som smaker fantastisk med. En saftig eplekake er noe som blir tatt godt imot blant både store og små. Kaken passer utmerket å servere på dugnad eller i barnebursdag.


Om høsten får du friske, sprø norske epler i sesong, som gjør kaken ekstra god på smak. Velkommen til mitt søte kakeparadis! Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Kjempesaftig, holdbar og veldig enkel hverdagskake. Ikke bare minner den om barndommens søndagsbesøk hos farmor og farfar, men det er noe helt spesielt når man kan plukke noen av ingrediensene selv.


Rett og slett en kake med kanel og sukker på, og da smaker den eplekake. Høstens beste glutenfrie eplekake uten egg Ny søndag ny kake, for i dag får vi gjester. Fikk bare et lite eple på epletreet mitt i år,. Siste tirsdag i september er Den Norsk Epledagen. Hvorfor ikke feire med en utradisjonell eplekake med cottage cheese og uten tilsatt sukker.


Eplekake uten eple

Eplene gjør kaken søt og saftig. Et lunt stykke eplekake med kald vaniljeis eller pisket krem til er definitivt et av høstens høydepunkter. Bak flere og putt i fryseren. Da er det klart at epleoppskrift må deles, selfølgelig i ekte Linda Stuhaug stil som betyr uten tilsatt sukker. Ei enkel oppskrift på saftig eplekake som eg også delte i fjor.


Oppskrift på eplekake uten melk som er veldig god!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg