mandag 2. mai 2016

Hvor lang tid tar det før b12 sprøyte virker

Stort utvalg av Lang. Alle varer på lager! Dagsekker, Tursekker, Klatresekker. For menn, kvinner og barn! Klær og utstyr til nedsatte priser! Softshelljakker og mye mer! Fjellsko, Løpesko, Multisportsko.


B-mangel kommer fort for dem som har problemer med IF eller for lite magesyre. Tradisjonelt har man gitt Bsprøyter, siden opptaket er hemmet. Okey, da ser jeg hvor vondt det er før jeg evnt prøver selv Skal ta en sprøyte hver uke i fire uker, og så en gang hver tredje mnd resten av livet. Men denne effekten krever tom mage. Jeg er litt usikker på om det virker.


Hadde D vitaminmangel i våres, tok 10. Men begge de to siste kveldene har jeg hatt sterke influensasmerter, til tross for Vitamin B-sprøytene. Må det kanskje gå litt tid før virkningen kommer? Vitaminene i seg skulle ikke gi økt appetitt eller vektøkning.


Dere som har fått Bsprøyte , hvor lang tid tok det før dere begynte å kjenne at det virket? Har ikke så enormt lavt nivå men legen mente vi måtte prøve sprøyte da nivået mitt burde ha vært mye høyere etter å ha gått på triobe over lengre tid. Noen får sår hals og snørr, men de siste er oftere forkjølelse enn influensa. Ikke alle som blir smittet med influensa blir syke.


Noen blir bare litt snufsete og noen får ikke symptomer i det hele tatt. Hvor lenge varer en typisk influensasykdom? Influensa varer som oftest en ukes tid.


I tillegg er det vanlig å være mer trøtt i noen uker. Tar du mer enn de anbefalte to mikrogram, opptas kun en prosent i kroppen. Grunnen til at behovet for B-vitamin er så lavt, er at kroppen bruker vitaminet om igjen. Det brukte B-vitaminet som utskilles via gallen fra leveren, gjenopptas i tarmen og brukes på nytt. Det vil hjelpe å ta B, men jeg kan ikke utelukke at det ikke kan ligge en forklaring bak.


Dette fordi den lave B-verdien oppstod på nytt etter at du var behandlet. Det skal den ikke gjøre med mindre du er vegetarianer eller har operert vekk den delen av tarmen hvor Bsuges opp, eventuelt tar visse medisiner eller har slitt mageslimhinne etc. Fikk resept på paracet 1g og voltaren 50mg. Begge disse tablettene tar jeg ganger daglig. Hvor lang tid må jeg regne med det tar før de virker på betennelsen?


Fikk beskjed om å komme tilbake til legen om det ikke ble bra med d. Det betyr at der også er en grunn til at du utviklet en B-mangel. Med mindre du er ekstrem vegetarianer (veganer) og ikke har rørt rødt kjøtt på mange år, så er det IKKE mangel på Bgjennom kosten som er årsaken. Og kjøtt Vi vet enda ikke hvorfor kroppen ikke vil ta det opp, men det begynte under min første graviditet.


Har lest at det kan ha en sammenheng. Likevel måtte jeg betale 1kroner for at de skulle sette den på meg. Akkurat nå, MegaMarie skrev: Uff, hadde hun samme problemene? Takk for god bedring ønsker.


Veterinæren gav henne en ny sprøyte med smertestillende, jeg glemte å spørre hva det het igjen. Men hun sa den skulle ha effekt innen time. Har du tatt kortisonsprøyten før har du kanskje også opplevd å få en annen uønsket bivirkning av selve sprøyten ? Noen kan nemlig få et søkk i huden der sprøyten settes, ofte i rumpa, og dette søkket kan bli værende i lang tid. Hos noen vil det heller ikke forsvinne helt. Hvis kroppen taper eller forbruker mer jern enn den tar opp, vil dette tære på jernlageret.


Jernmangel oppstår når kroppens jernlager er i ferd med å tømmes eller er tomme, og over tid vil dette føre til jernmangelanemi hvor man har færre friske røde blodceller og mindre hemoglobin. Glemte å ta p-pille i går, det har gått timer siden siste pille, samleie for t siden. Er det vanlig å blø litt etter innsetting av hormonspiral?


Jeg hater tannlegen, men skal dit i morgen. Derfor lurer jeg på hvor lang tid det tar før en Vival fungerer, slik at jeg kan beregne når jeg skal ta den? Lurer også på om det er mulig å få slik hos legen før behandling?


Lystgass eller piller? Les nøye gjennom dette pakningsvedlegget før du begynner å gi dette legemidlet. Ta vare på sprøyten slik at du kan. Etter lang tids sykdom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg