tirsdag 15. desember 2015

Hva skal jeg spise til kveldsmat

Se våre beste oppskrifter på nett. Velkommen til MENY. Si JA til stort utvalg. La våre oppskrifter inspirere deg! Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv.

LES OGSÅ: Derfor bør du spise mer protein hvis du er syk. Spis et sunt og næringsrikt kveldsmåltid. Det er altså en myte at du legger på deg av å spise etter klokken 18. Det som derimot kan påvirka vekta, er hva du spiser til kveldsmat. Derfor kan det være lurt å vite hva som er et bra måltid og hvor mye det er greit å spise.


Det anbefales å spise 3-hovedmåltid om dagen (frokost, lunsj, middag og kveldsmat ), og 1-mellommåltid dersom man har behov for det. Ved å fordele måltidene jevnt utover timene vi er våkne, og spise hver 3. Jeg anbefaler å forsøke å spise et lite kveldsmåltid omtrent to timer før man skal legge seg, om man ikke legger seg for seint, slik at man ikke går sulten til sengs.

Det er også fornuftig å ha et planlagt kveldsmålti ikke for seint, da dette hjelper også på om man har søtsug til kvelden, sier hun. Men kanskje lage noe varmt, som liksom ikke blir middag nr 2? Jeg pleier å spise noe frukt om kvelden hvis jeg har fruktrasjon igjen. Det som også er godt er cottage cheese, jeg blander det med litt fun light saft og det blir faktisk veldig spiselig Prøver dog å ikke spise så mye om kveldene, kveldsspising var mitt største problem før, så jeg prøver å holde det enkelt og lite. Hei :) Jeg vil gjerne bli sunere.


Har du noen gode tips på god og enkel frokost, lunsj og middag? Hva burde man spise før og etter trening for å få mest mulig ut av det? Tenkte å lage en sånn tråd også jeg.


Hva har du spist til kveldsmat i dag? De fleste trenger påfyll av energi om morgenen for at kroppen skal fungere. Har du dårlig matlyst eller dårlig ti kan det å spise et eple eller en lettyoghurt, drikke et glass juice eller melk være en løsning. Et annet alternativ er å lage en frokostmatpakke du kan ta med og spise når matlysten melder seg.


Fortsatt spør mange om det er greit å spise etter klokken 18. Jeg har dessverre ingen oppskrifter til deg, men hva om du sparer litt middag og varmer opp igjen til kvelds? Eller gir grønnsaker med dipp?


Jeg vet ikke hva som er god kveldsmat for en liten en, men jeg bruker ofte naturell youghurt, havregryn, nøtter, bittelitt bær og litt flytende honning til kvelds.

Ingen grunn til at middagsrester skal havne i søpla. Få tips til hva du kan bruke. Du kan spise deg til større muskler Hvis du for alvor vil ha resultater av det intense arbeidet med vektene i treningssentret, bør du følge en ordentlig kostholdsplan. Her er et program som får muskler til å vokse. Skal sies at våre barn spiser godt til middag, og er også glad i frokost.


Når barna blir så store at de skal i seng rundt og senere, forstår jeg at kveldsmat kan innføres. Men for oss og våre rutiner er ikke dette naturlig. Gode grunner til å sette av tid til kveldsmat sammen i en ellers hektisk hverdag.


Lind Melbye har forsket på det å spise sammen som familie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg