fredag 18. desember 2015

Dikt som rimer om vennskap

Her er noen vennskapsdikt:. En venn er til å stole på, hvor som helst når du trenger dem. Men av og til så kommer det onde mørke dager der du trenger en venn. Dikt om vennskap – av 20. Når du trasker ned langs livets vei og stormen plutselig tar tak i deg hold deg da godt fast i en venn og husk at været alltid stilner igjen.


Et dikt om vennskap i oppløsning.

Tårer som triller Diktet handler om å bli tråkket på av sin egen venn. Utrolig Ensomheten etter et tapt vennskap. Jeg er våt, jeg er kal jeg er ganske lei, hva har jeg egentlig gjort, hvorfor kom snøen igjen min vei, og det så innmari fort. Vennskap Litt om hvordan en venn bør være. Jeg er sint, jeg har vondt, dette må ta slutt, hvorfor skjer dette alltid med meg, denne rekken av uhell må bli brutt, ingen fler takras på min vei.


Trenger du et godt sitat? For gode venner har minner som sammen i hjerte bor. Og hvert eneste kjære minne de øker i verdi, for venner som holder kontakten gir livet et innhold med mening i.

Den er akkurat som en rund ring. Som aldri slipper din hånd. Slik er vårt vennskap. EVENTYRET SOM IKKE BLE FERDIGFORTALT Det var en gang en seter, bak setra lå en myr, på myra satt en gjeter, helt uten kyr. VENNSKAP Et vennskap kan utrolig mye være – det kan for mange være veldig tett.


Mens noen trenger ikke alt det nære. For dem kan avstand føles like rett. På hver vår øy vi alle sammen sitter, og så iblant vi rekker ut vår hånd.


Jeg trengte å få ting ut, men jeg greier det ikke uten å se på ham. Ellers var det et bra dikt , men må det absolutt rime? Mitt inntrykk er at dikt som ikke rimer , gjerne er finere og har en dypere grad av alvorlighet enn dikt som på død og liv må rime.


Dette gjelder spesielt på et så varsomt tema som vennskap. Uansett, stå på videre og gjerne legg ut flere dikt her inne. Innlegg om Venner skrevet av gullkorn. Møter du veggen, så mal den i lyse farger!


Heng opp noen gode minner, og tenk på dem som er glad i deg. Og skulle du trenge malehjelp, spør dine venner.

Alle kan se det, men bare du kan kjenne varmen. Battista Gud ga oss foreldrene våre. Rimordbok (nødrimordbok) - søk etter ord som rimer på. Barn elsker regler, dikt og vers som rimer.


Kos dere i lag med regler, rim og vers dere finner her! Denne ressursen viser hvordan elevene kan bruke sitt eget navn som inspirasjon og støtte til å skrive dikt. I denne oppgaven skal elevene skrive navnet sitt loddrett på arket.


Alle setningene i diktet skal starte med bokstavene i elevens navn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg