fredag 16. januar 2015

Smerter i venstre side af ryggen under ribbeina

Smerter eller ubehag i siden (flankesmerter) kan komme fra magetarmkanalen, milt, lever, nyrer og urinveier, og muskulatur i rygg og bryst. Det har også vært ømt på siden i ribbeina også, mot ryggen. Noen dager er det bedre, men så kommer det igjen. Legen var sikker på at det var betennelse i brusken i ribbeina , da det var typiske smerter , da hun trykket der. Fikk kur med Voltaren i dager.


Nedenfor ribbeina (hvor jeg skjønner at smertene sitter) er det i det ytterste laget magemuskler og under der, under et lag med beskyttende hinne befinner tarmene seg. Tykktarmen ligger i en bue opp mot siden og går deretter ned mot nedre del av magen på venstre side. Selve magesekken befinner seg mer mot midten av kroppen, men litt til venstre. Du er altså en frisk mann på år, som har et noe for stort alkoholforbruk og røyker.


Dine plager beskriver du som smerter på venstre side av kroppen, spesielt under ribbeina og på ryggen under ribbeina , og du har hatt det i lang tid. Hei, jeg har den siste måneden opplevd en gradvis økende følelse av ubehag og trykk i området under de nederste ribbeina på venstre side. I begynnelsen var plagene av en karakter som gjorde at jeg fint kunne fungere i jobb og studier, men de siste to ukene har plagene forverret seg. Som overskriften sier opplever jeg smerter typ øvre del korsrygg, under ribbeina.


Smerten er som knivstikk, og oppstår som oftest når jeg sitter eller hvis jeg ligger på siden i sofaen. Har til tider problemer med å trekke pusten eller få skiftet stilling. Den oppstår og ofte etter at jeg har spi. Streke smerter i venstre side under ribbeina.


Blodprøver er fine. Hvis du har hatt et fall eller skade brystkasse nylig, kan en mindre brudd i alder også være årsaken bak smerter i venstre side under ribbeina og tilbake. Folk som mest vanlige reaksjoner for å redusere smerter venstre side tar smertestillende tabletter, medisiner bør unngås, hvis mulig, fordi det kan utilsiktet forverre problemene. Noen ganger gir ikke nyresteiner noen form for symptomer, spesielt ikke når de fortsatt er under dannelse.


Men etter hvert vil de få en såpass stor størrelse at de vil forårsake smerte. Leserspørsmål om smerter på venstre side av ribbeina. Legen trodde det skyldtes magesyre, men ikke hatt effekt av syrehemmende medikamenter. Smertene er lokalisert cirka centimeter nedenfor brystvorten på venstre side og inn mot brystbenet – samt ‘tvers igjennom’ ryggen. Jeg er ei jente på år.


I en stund nå (en mnd?) har jeg hatt vondt bak sånn ca midten av de nederste venstre ribbeina , og akkkurat rett under dem. Det er ikke intense, akutte eller stikkende smerter , men mer en jevn svak smerte som aldri forsvinner. Det minner litt som å ha hol men på fe. Til å byrje med kom smertene ut på dagen, no er smertene konstante med stikkande smerter av og til, smertene er kjennes også betre dersom eg sit vanleg eller ligg flatt på ryggen. Ikke så vondt at jeg har måttet innta noen medikamenter,men irriterende nok.


Det kan gå flere dager uten at jeg kjenner noe,for så å plutselig dukke opp igjen. Nedre ryggsmerter venstre Blant de forhold som andre produsenter av ryggsmerter, ryggsmerter er den vanligste klagen. Nerverot problem - Akutte smerter i ryggen nederst til venstre kan være et problem med nerverøtter. Hvis smerter i nedre venstre side av ryggen er spesielt alvorlig, kan det være en indikasjon på en herniated eller sprukket disc.


Alongside de vanligste årsakene nevnt ovenfor, kan smerter nede på venstre side av ryggen like godt være en innstramming av sacroiliac felles, rygg ledd og rumpe. Og får smerter nederst med ribbeina når jeg puster inn og ved bevegelse. Vondt for å sove om natten også, og tar ibux når det står på.


Bruker kroppen mye nå med små barn under år, som må løftes og sånne ting. Det er sannsynlig at det kan forårsake smerte som følge av tarmbetennelse, som kolitt, irritabel tarmsyndrom eller Crohns sykdom. Denne smerten er en magesmerte under høyre side av magen, som senere kan spre seg til ryggen. Er der nogen der har oplevet at have smerter under ribbenen.


For ca uger siden begyndte jeg og få smerter under venstre ribben (ind under ribbene) Nu har jeg smerter øverest i maven, under ribbene og i flankerne. Iblant kom det stikkende smerter og jeg blir helt stiv uten mulighet til å bevege meg. Vel, jeg dro til legen, og han sa det var muskulært, at jeg forstrakk musklene inni der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg