tirsdag 20. januar 2015

Hvordan skrive case

Jeg skal skrive en oppgave i ped nå Har tema for oppgaven klart - det er kvalme som følge av cytostatika behandling. Men vi må lage en pasientsituasjon som vi skal presentere først i oppgaven. Jeg syns det er veldig vanskelig å finne på en historie selv når jeg ikke har erfaring med dette feltet. I forhold til pasient med MS sykdom rehabilitering spiller veldig stor rolle. Dette krever mye samspill med brukeren og helsepersonell.


Vi som helsefagarbaidere må vise respekt for individ.

Det er viktig med dialog mellom helsefagarbeider og pasient hvordan de ønsker å ha utført tiltak. Vi setter pasient i fokus og møter med reskpekt. Lurte på hvordan man besvarer en case oppgave, hvor man skal gjøre en differensialdiagnostisk vurdering? Altså vurdere hvilke diagnoser det er beskrevet i en case oppgave, hvor kun symptomene kommer frem? Oppsettet er jo innledning, hoveddel: redegjørelse og drøfting, avslutning.


Hva skal man skrive i redegjørelsen? Et case slik som Legos omveltning er også mye mer illustrerende og levende (det er jo ekte!) enn hva en ren teoretisk avhandling kan være. Det var en kort introduksjon til hvor case kommer fra og hvorfor vi har dem.


I studiehverdagen er det imidlertid langt mer interessant å vite hvordan en kan løse case.

Hei, Skal skrive case på BI i markedsføring som skal leveres neste uke. Eller noen som kan bidra på en annen måt. Jeg kjenner ikke til så mange gode bøker om hvordan man skal skrive et godt undervisningscase, kanskje med et unntak: Grandon Gill (bildet), professor ved University of South Florida og en glimrende caseforeleser har skrevet Informing with the case metho gratis nedlastbar i PDF, MOBI og EPUB format fra hans webside. For å åpne diskusjonen kan du velge mellom forskjellige innganger.


Den viser virkelige eksempler på hvordan du tilfredsstilte dine kunders behov og hvordan du hjalp dem med å nå målene sine. Men hvordan lager vi en case på riktig måte? Skriv om noen som din ideelle kunde kan relatere seg til. Denne blogger omtaler forskjellige tema vi som tar helsefagarbeider og helsefagarbeider videreutdanning er opptatt av. Jeg prøver at den blog kan hjelpe dere som skal ta fagprøve.


Hvordan kan få jobb i Norge som helsefagarbeider. This blog contains basic health education article. Its base on my personal experience. Men det er flere år siden jeg gikk ut av VGS og en hel del er glemt for lengst.


Har forstått det sånn at man får en case man skal skrive ut i fra. Det jeg sliter med er hvordan oppg skal settes opp, hvordan skal jeg begynne oppgaven osv? I møte med pårørende skal mann vise respekt og ikke dømme hvordan han håndterer eller bidrar i oppfølgning av søstra si. Noen som har tatt den som kan gi meg noen tips? Han sikkert befinner seg i vanskelig situasjon og tydelig har noen problemer å finne seg selv i slik situasjon.


Jeg er nødt til å bli kjent med hvilket syn han har om sykdom til søstera og hvordan han opplever den.

Man skal ha iallfall normer å følge når man skal skrive en case. Og så skal man få litt veiledningshjelp av en lærer. Skal lage en problemstilling til et foreldremøte, ang informasjon ut til foredrene. Vi skåre litt dårlig på det å gi foreldrene nok informasjon om barnas hverdag. Er ikke god på dette, og håper på å få litt start hjelp fra dere.


Fint at du har prøvd å skrive en annen praksisfortelling her! Det er akkurat det samme som jeg har kommentert til den forrige praksisfortellingen – du bør velge om du vil skrive i direkte eller indirekte tale, og huske å bruke anførselstegn for å markere direkte tale. Prøv å være mer presis med hvordan ordene skrives, f. Nedenfor belyser jeg noen viktige steg i utarbeidelsen av en business case og gir deg noen konkrete tips til hvordan du kan gå frem i en slik prosess.


Hvis du lurer på hvordan oppgaveskriving skal gjøres kan du ta deg en tur på biblioteket i 6. Selv om caset du skal skrive ikke er så omfattende som en masteroppgave, kan du se hvordan akademiske oppgaver skal skrives. Tønnessen mener også at hvordan man mestrer språk spiller inn på den endelige karakteren. Man bør mestre språket man skriver og skrive godt norsk.


Språklig kapasitet har noe å si, da er det også lettere for en student å uttrykke seg godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg