tirsdag 13. januar 2015

Gravid og nedstemt

Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest.


Tror nok ikke det er så uvanlig, det er liksom forventet at man skal være så lykkelig når man er gravid. Men så er det jo stress for kroppen krever sitt, og med masse stress på jobb og ting man skal gjøre utenom så er det ikke alltid så greit. De fleste forventer å kunne være fysisk aktive og i jobb når de er gravide , og blir skuffet når bekkenløsningen hemmer dem.


Noen blir både lei seg og deprimert når de ikke får det svangerskapet de hadde ønsket seg, sier hun. Husarbeid var et ork, være m ungen var et ork. Var deppa, sur og irritert.


Alt var i grunn dritt! Er og gravid med nr , og var ikke sånn i det hele tatt første gangen. Hadde jeg ikke hatt ferie da, hadde jeg måttet sykemeldt meg.


TIDLIG BÅND: Gravide knytter emosjonelle bånd med barnet i magen mens de tenker på tiden som mamma og fantaserer om barnet sitt. Foto: NTB Scanpix Vis mer. Endret hjerneaktivitet - Undersøkelser viser at stedene i hjernen som har med angst og planlegging å gjøre, er ekstra aktive før en fødsel, forteller Brean.


Nasjonalt råd for kvalitet og prioritering i helse- og omsorgstjenesten vil drøfte om screening for depresjon hos gravide og barselkvinner i Norge skal anbefales. Mange forveksler også tegn på at det faktisk er menstruasjonen som kommer og ikke at man er gravid. Jeg er veldig hormonell som gravid.


Jeg kan lett bli irritert eller lei meg, og er innimellom nedstemt og gråter litt. For noen dager siden hadde jeg en heftig krangel med min mann, som førte til at jeg gråt mye, og var veldig oppskaket, og egentlig trist og lei meg hele dagen. Deprimert eller trist?


Gravid og nedstemt

I perioder av livet er det vanlig å føle seg nedstemt og trist. Men hvis dette varer over lengre ti er det viktig å snakke om det med noen som kan hjelpe. Jeg trenger litt råd og tips. Er gravid i uke 2 og tror jeg var nær å bli utbrent før graviditeten. Med dette mener jeg at jeg jobbet langt over 1, var frivillig i lokalmiljøet, og samtidig tok en bachelor og mastergrad.


Rask og trygg leveranse. PMS og graviditet kan oppleves meget likt. Hormonene raser hos mange ny- gravide kvinner og man kan føle seg irritert, nedstemt , eller vilt lykkelig, alt i løpet av få minutter! Man merker vanligvis hormonene mest i den tidlige delen av graviditeten, men de kan også være der når det nærmer seg slutten.


Er lei meg når jeg står opp og har en dårlig følelse i kroppen - helt uten grunn! De siste to ukene har allikevel vært tunge. Jeg kjenner på en tomhet som ikke kan forklares. Jeg føler meg så ufattelig nedstemt og deprimert.


Tørrhet og ubehag i skjeden kan forekomme. P-pillen gir ikke økt risiko for blodpropp hos unge kvinner som er friske. Det er også vanlig å bli litt øm i brystene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg