fredag 5. desember 2014

Personlige blogger om kreft

Bøker om kreft Det finnes mange bøker om personlige krefthistorier. Vi presenterer et utvalg. Gjennom pasientforeningene som Kreftforeningen samarbeider me kan du komme i kontakt med personer som er eller har vært berørt av kreft. Personlige blogger. Pappaen til Johanne på to år har fått kreft , og Johanne er med mamma og besøker pappa på sykehuset, eller hun snakker med ham i telefonen.


Boken er for barn og for voksne som ønsker hjelp til å snakke med barn om kreft. Den forteller om hva som skjer med pappa når han får behandling på sykehuset, og hvorfor han av og til er veldig sliten. Kjære alle venner, blogger venner,facebook venner,medsøstre,støttespillere og alle andre. Etter mange års kamp mot kreften ,måtte hun omsider gi opp. Men det var ikke uten kamp.


Selv om alt håret ikke er hennes eget, er det slik det pleide å se ut før hun fikk cellegift. Jeg har skammet meg over sykdommen, og særlig etter jeg fikk fjernet brystet, sier hun til BA. Som om jeg ikke har brukt nok tid på dette, sier hun oppgitt. Da Christine kom hjem fra sykehuset, ville hun ikke ha noe med andre kreftoverlevende å gjøre.


Ferdig med sykehus. Hun var ferdig med kreft. Om å være pårørende Vi reagerer forskjellig når kreft rammer noen i vår nærhet.


Ikke minst avhenger måten vi takler utfordringene på, av hvor vi selv er i livet og modningsnivå. De hadde vært gift i to år da kreften rammet. Kognitiv terapi kan være et godt hjelpemiddel. Det handler i hovedsak om å endre fastlåste tankemønstre. Du kan ikke endre symptomer på sykdom, men du kan velge hva du vil tenke om symptomene, og når og hvor mye du skal tenke på dem.


Personlige blogger om kreft

Det kan gi deg økt følelse av kontroll og også heve energinivået ditt. Da jeg skrev om kreften for første gang, skrev jeg at jeg ikke hadde noen ambisjon om å komme gjennom dette sterkere eller klokere, jeg ville bare komme gjennom det. Det har jeg gjort og jeg tror det er umulig å oppleve noe så gjennomgripende i livet, uten å forandre seg litt. Før jeg ble syk tenkte jeg at dersom jeg fikk kreft , ville jeg ramle helt sammen.


Når man blir alvorlig syk, er det som om man får en helt spesiell styrke og kraft til å takle og å kjempe. En ting som har betydd enormt mye for at jeg har det så bra som jeg har det er kontinuitet i behandling og hjelp rundt meg. Om personlige historier Her presenterer vi noen av mange personlige historier om lymfekreft fortalt av våre medlemmer. Vi håper at historiene kan hjelpe til med økt forståelse og kunnskap om hva lymfekreft er og hvordan det oppleves å gjennomleve diagnose og behandling. Historiene fortelles av både pasienter og pårørende.


All bruk av bilder, tekst, lydfiler eller video fra bloggen må avtales med eieren av bloggen. Egmont Publishing AS. Det er som om det jeg hører i teksten nå, er meg selv som står ansikt til ansikt med døden. Selv om jeg ALDRI ville ønsket meg kreften og den livserfaringen jeg nå har fått, føles det på et vis som at kreften er himmelrikets (Universets) svar på mitt rop.


Om hele verden stoppet opp fordi jeg har hatt kreft så ville det vært underlig. Folk får gjøre som de vil men jeg syns det er trist at unge jenter gjør dette grunnet dårlig selvtillit. Samtidig så har verden gått av hengslene for lenge siden, så jeg forstår dem på et vis.


Så jeg vet litt om kreft. Synes du det var mange krefttilfeller rundt meg? Har tenkt på det selv, og en kan undres hvorfor og ikke minsten oddsen for det. Min bacheloroppgave tok for seg antioksidantenes effekt på kreftrisiko, så kan si at mitt personlige forhold til kreft påvirket tema i stor grad. Jeg vet ikke om vi hadde kommet dit i det hele tatt, hvis det ikke hadde vært for diagnosen.


I tillegg til at pappa begynte å vise følelser, fikk mamma og søsteren min mulighet til å vise omsorg. De følte det godt å kunne hjelpe til i behandlingsperioden. Det var litt som om jeg ble den lille lillesøsteren igjen, selv om jeg var år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg