tirsdag 16. desember 2014

Gravid jobber med utagering

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Jobber i bolig for psykisk utviklingshemmede. Er jo såklart livredd for slag i magen.


Har Sålangt vært 2 sykemeldt.

Etterhvert vil jeg nok være i form til å kunne jobbe litt, men hva gjør jeg ang de brukere som KAN uta. Gravid og tøff jobbsituasjon. Farlig jobb og gravid.


De siste årene har det vært gjennomført en rekke prosjekter som skal gjøre det lettere for gravide å være i jobb under svangerskapet. Jordmødre har en nøkkelrolle i disse prosjektene. Dersom de mener at jobbene er trygge nok, kan det også tale for at de bør få lov til å beholde de slik som i dag.


Et tips kan være å innkalle de gravide det gjelder til et møte der dere diskuterer saken. Dersom kvinnene mener at jobbene de utfører er trygge, så skrivere dere dette ned i et møtereferat. Noen tiltak er generelle men man må også ta hensyn til individuelle behov, og det arbeidsmiljøet som den gravide jobber i.

Idébanken drifter i samarbeid med noen av landets dyktigste bedriftsjordmødre en spørretjeneste der ledere kan sende inn spørsmål knyttet til gravide ansatte. I Norge er det vanligere å være i jobb når man er gravid , enn i mange andre land. Omtrent prosent av gravide er yrkesaktive.


Dette skyldes i hovedsak et tydelig og ivaretakende lovverk og svært gode sosiale ordninger når det gjelder sykdom, svangerskap og fødsel. At de er på jobb gir stabilitet og forutsigbarhet både for beboerne og arbeidsgiveren. De gravide er sterkt ønsket på jobb. Deres unike kompetanse kan vanskelig erstattes av tilfeldige vikarer. Jeg er nå gravid i uke.


Har vært hos legen og fått papir på at jeg ikke bør jobbe uten spesielt tilpassing eller tilrettelegging. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Siden dette er deres hjem så har de lov til å ruse seg. Den dagen jeg forteller at jeg er gravid får jeg ikke jobbe der mer og blir plassert en annen plass i kommunen. Når ville dere fortalt at dere var gravide ? Et trygt arbeidsmiljø for den gravide og det ufødte barnet kan ofte oppnås ved tilrettelegging av arbeidet.


STAMIs rådgivningstjeneste for gravide i arbeid kan bistå med råd om tilrettelegging og hvordan gjennomføre risikovurdering av arbeidsmiljøet. Når jeg gir beskjed om graviditet vil jeg umiddelbart bli tatt ut av miljøet (antar jeg). Man må jo stå i noen vanskelige situasjoner, men jobben går jo mest ut på å forebygge.


Hei, jeg er nå gravid i uke 6. Altså ikke spesielt langt på vei, og det kan fortsatt gå feil vei.

Begynte i ny jobb for mnd siden, fast 1 jobb , men med mnd prøvetid. Det høres kanskje teit ut. Dette er en jobb jeg virkelig trives i, og som jeg kunne tenke meg å fortsette med i mange år fremover. Og så kom bomba i går.


Jippi - men samtidig faen. Kun mnd inn i prøvetiden, og jeg er uker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg