onsdag 5. november 2014

Maiskrem trine

MATGLEDE on TRINES MATBLOGG… Kylling er enkel og populær middag, både til hverdags og helg. Her kommer en ny variant med appelsinsaus, som serveres med en fargerik og smakfull lun gulrotsalat med kikerter, mandler og feta. Trine , tusen tusen takk for en fantastisk oppskrift! Jeg har aldri laget pulled pork før og ble fristet av denne oppskrift.


Jeg kjøpte en stor svinenakke i Sverige og lagde denne i romertopfen. Trine feirer år som populær matblogger og inviterer til god mat og godt selskap. Boken inneholder oppskrifter og nærmere menyer, og inkluderer Trines beste tips om valg av meny. Oppskrifter til alle anledninger! Sunn - rask - familien - kos - gjester - tradisjon.


Kunnskap om kjøtt og egg, oppskrifter og tilberedning av mat finner du på matprat. Legg til favorittoppskrift. Jordskokkpuré passer til det meste, men kan bli litt kraftig til lyst kjøtt som svin og kylling. Husk at den smaker mer enn blomkålpuré og beregn mindre til hver gjest.


Sesamfrø skiver kokt skinke skiver gulost Smelt smør og la det avkjøles litt på benken. Med unntak av sous vide, er det få måter å få en ribbe så saftig og smakfull på som langtidssteking i ovn. Som med alle ribbeoppskrifter er hemmeligheten salt, mye salt, fantastisk mye salt en til tre dager i forveien. Begynn med marinaden. Finhakk løk, hvitløk og chili.


Ha alle ingrediensene sammen med kjøttet og bland det godt sammen. I dag er det søndag og jeg fant ut at det er lenge siden jeg har brukt leirgryta vår. Leirgryte er egentlig et genialt påfunn. Bra utvalg av både flaskeøl og vin, men skriv gjerne noe mer om vinene enn landet de kommer fra, og eventuelt hvilke retter de passer til.


Folk liker å få anbefalinger, og mange av rettene blir sikkert værende på menyen i lang tid. Grønnsakssuppe har jeg alltid syns vært litt kjedelig mat. Det var det helt til jeg møtte kona mi og fikk smake på hennes grønnsakssuppe.


Eltefri bakst går jo som en farsott gjennom blogglandia, og det med rette! Det krever minimalt med arbei det er godt og ikke minst er det enkelt å få til. Jeg har desverre ingen gryte som tåler komfyren, så når jeg fant en eltefri oppskrift som ikke krever gryte hos Trine var jeg ikke sen med å prøve den. Kjøkkenvekta mi har bestemt seg for å slutte og virke, så i min oppskrift har jeg konvertert gram til desiliter. Med desiliter blir oppskriften noe mer unøyaktig, og man må være obs på konsistensen på deigen.


Jeg brukte også tørrgjær, så fremgangsmåten min er litt annerledes enn Trine sin. Cowsea SushiGrill ist ein(e) Restaurant in Trondheim. Dette er vår signaturrett, The Cowsea Experience#128525; Har du ikke prøvd den enda, er det jammen meg på tide! Spis for 100-menyen er klar: – Håper å slå rekorden. Aldri har flere spisesteder deltatt.


Mandag til søndag ventes det storinnrykk til byens restauranter. Denne oppskrifta og metoden har eg fått inspirasjon fra Trine på hennes oppskrift på eltefrie rundstykker, men eg har laga min egen vri. Mi oppskrift er med havre og spelt, pluss litt frø og kjerner som setter god smak.


Rundstykkene blei sprø heile veien rundt, med mjuk og saftig kjerne. Opening hours and contact.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg