torsdag 27. november 2014

Slim i halsen etter mat

Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Mote til rett pris - Shop enkelt online hos Zoovillage - Premium brands! Mange opplever å få mye slim i halsen etter å ha spist eller drukket mat , men det er ikke nødvendigvis all mat og drikke man reagerer på. En høy slimproduksjon fører ofte til sjenerende hosting og harking, noe som igjen vil slite på hals-og svelgsystemet.


Slim i halsen - kjerringråd.

Alle opplever vi det i større eller mindre grad en eller annen gang. Noen opplever også å ha slim i halsen over lengre tid. Ofte kommer det i forbindelse med allergi.


Noen får også slim i halsen etter et måltid eller ved trening. Bearbeidet mat som sukker og mel er vanskelig å fordøye og kan gjøre problemene med opphopning verre. Likeledes bør de med glutenintoleranseunngå disse produktene, fordi i tillegg til å forårsake fordøyelsesproblemer kan de også forårsake ubehag ved å øke oppsamlingen av slim. Det kan komme fra nese, bihuler eller fra bronkien, sier Olav Kåre Refvem, spesialist i lungesykdommer og indremedisin ved LHL-sykehuset i Gardermoen.


Når jeg rammes av dette er det lett å få panikk og bli stresset, men ofte finnes det en bra motgift om du bare leter rundt litt eller spør en lege.

Er også en del snufsete noen ganger. Det er IKKE pga nervøsitet, det er der konstant, og merker det spesielt når jeg snakker da jeg må kremte meg igjennom setninger for å ikke miste stemmen eller høres utrolig hes ut. Jeg er en jente på år og har slitt med dette så lenge jeg kan huske.


Cystisk fibrose er det nok ikke. Jeg har alltid slim øverst i halsen og dette skyldes jo at jeg trekker snørret innover isteden for å snyte meg. Mann år med halsproblematikk.


Går fra å ha masse slim , er tykk i halsen , følelse av at noen klemmer til rundt halsen -til å være helt ok. Kan skje fra en time til neste. Kremter MASSE når han har diss anfallene. Vært slik ca ett år. Både løk og hvitløk inneholder svovel, som er bra mot slim og hjelper luftveiene med å kvitte seg med slim.


De ansees for å være to av naturens beste naturlige antibiotikum, som tar opp kampen mot både virus og bakterier, samt lindrer en sår hals. Begynner å bli så lei nå. Det har blitt verre og verre, og det plager meg utrolig mye. Det er som en klump av slim som sitter fast nedi halsen , og kribler og er helt ekkel.


Det verste er at det blir MYE verre etter at jeg har.

Andre milde årsaker til slim i halsen kan omfatte akutt eller kronisk sinusitt, så vel som visse virale eller bakterielle infeksjoner. Noen matvarer og væsker kan også føre til en ekstra slim i halsen , slik som koffeinholdige drikker, krydret mat og meieriprodukter. Mat -relaterte allergier kan være å klandre også. Det skyldes gjerne en virusinfeksjon, allergi eller røyk og annen forurensing, opplyser overlege ved Statens legemiddelverk, Sigurd Hortemo om.


Tørrhoste som varer noen dager er som oftest uskyldig. Mat og drikke kan renne ut av munnen eller bli liggende i munnen etter at du har spist. Noen kan få surklete stemme eller mye slim i munnen og i svelget. Noen hoster under eller etter måltidene, eller får følelsen av at mat sitter fast i halsen. Feilsvelging av mat og drikke kan føre til lungebetennelse.


Følelsen er og har aldri vært der om morgenen. Iblant får jeg opp slim fra halsen som er ganse seigt og klart og hvitt. Jeg har ingen vansker med å svelge og ingen smerter kun ubehag.


Har i lengre tid (3år) hatt problem med noe som på meg virker som slim som sitter fast i overgang nese-svelg. Virker til å være bak veggen bak drøvelen (et snittbilde kunne forklart det bedre).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg