torsdag 3. november 2016

Ukemeny student

Disse er i tillegg høvelig sunne og tar under en halvtime å lage. Spesielt ukemenyene med tilhørende handlelister og oppskrifter er blitt populære blant følgerne til Fattig student. Hun mener det er en perfekt ferdigpakke for studenter som bor alene eller andre som lager middag for én person.


Kokt spagetti med chili og massevis av revet ost var én av de store middagsfavorittene mine da jeg var student ! Billig, kjapt og enkelt!

Jeg antar at mange studenter tenker likt nå også: mye mat til lav pris. Og så er det jo kjekt om det smaker skikkelig godt også. Her kommer noen forslag fra meg!


Nå har vi satt opp en ukemeny med sunne middagstips for deg. Når ukens middager er planlagtnbsp;sparer du ikke bare tid og penger, men trolig kalorier også. Jeg fikk en veldig koselig kommentar her på bloggen for noen dager siden som lurte på hvordan jeg alltid kunne lage en del god mat, og fremdeles få endene til å møtes med dette studentbudsjettet.


For studentbudsjettet er virkelig ikke mye å skryte av.

Vennligst la dette feltet stå tomt. Få nyheter og oppskrifter rett i innboksen din! Meld deg på nyhetsbrevet her! Ditt navn og e-post vil aldri bli publisert eller delt med andre. Matblogger Gundas ukemeny er full av knallgode oppskrifter som metter en familie på fire til en billig penge.


Det er bare én ting å si: Nam! Du kommer simpelthen ikke unna planlegging hvis du vil spise billig. MELD DEG PÅ NYHETSBREVET OG FÅ OPPSKRIFTENE I MAILBOKSEN. Den kule maten alle kan lage. Mindre tid på kjøkkenet - mer tid til studentlivet!


Ukemeny med god hverdagsmat. For disse to ukene har jeg satt sammen en ukemeny til studenten , eller bare til den prisbevisste, eller til deg som trenger litt hjelp til å finne ut av hva du skal lage til middag. Uke 6: Varm suppe og havregrøt hver dag Uke 5: Varm suppe og havregrøt hver dag Mandag 3. Lunsj: Middag: Middag: Mandag 27.


Rimelig vegansk middag, går det an?

Spiser du fornuftig er det faktisk mye penger å spare på å holde seg til et plantebasert kosthol så det må jo passe supert for studenter. I denne ukemenyen får du syv middager laget fra bunn, med rimelige råvarer. Her om dagen fikk jeg spørsmål fra en sulten student om jeg ikke kunne lage en ukemeny med ekstra enkle, raske og billige retter. Det syntes jeg var en strålende idé, så her har jeg prøvd å sette sammen nettopp en slik meny.


Den egner seg selvsagt for alle andre også, for her er det mye godt å velge i. Man skal være på forelesninger, studere på egenhån levere oppgaver, være med på alle sosiale tilstelninger, sove nok og helst SPISE GODT! Studenter er travle folk. Ellers duger ikke helten.


Vi har satt sammen en ukesmeny med retter som er enkle å lage, ikke tar for lang ti er ganske billige, og med ingredienser som er enkle å få tak i og som man forhåpentlig slipper å kaste. Her finner du det du trenger å vite om mat som student. Planlegger og handler sammen.


Anne Brith forteller at familien har prosjektet som et felles mål.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg