torsdag 10. november 2016

Hvorfor bli gynekolog

Hvorfor valgte du dette yrket? Grunnen til at jeg valgte å bli gynekolog , har nok mye med familien min å gjøre. Faren min jobbet som gynekolog , og jeg tror at mange som har foreldre i medisinbransjen ønsker å bli noe innenfor medisin selv.


Når du ser at foreldrene dine liker jobben sin, får du lyst til å bli det samme som dem. Det kunne aldri falle meg inn å dra til en lege bare for å sjekke at alt står bra til, når jeg er frisk og rask og uten noen helseplager, så hvorfor er det meningen at man skal dra til gynek. Vet jeg tidligere har hatt cyster.


Har en gutt fra før av. Kan d være at han må levere sædprøve dær å da? Hvis man tidligere har fått påvist celleforandringer eller kreft, kan det være en fordel med en fast gynekolog som kjenner deg, og som kjenner sykdomshistorien din. Er det mange som etter din oppfatning venter for lenge med å gå til gynekolog ? Jeg har ikke fornemmelsen av at det er veldig mange. Skjul at jeg er logget inn.


SVAR: Hei Svaret er nok litt ja og nei, og her er det viktig at du snakker med rådgiver på skolen, eller en lærer som kjenner deg litt bedre enn oss :)For å bli gynekolog må du først bli lege. Hei, Jeg lurer litt på dette med å måle AMH. Jeg tenker ikke da på de som er eller eldre og da vel har egg med dårligere kvalitet, men på unge kvinner ned i tyveårsalderen som får påvist lav AMH.


Jeg trodde det var FSH som sa noe om kval. En gynekolog er spesialist på sykdommer i kvinnens kjønnsorganer , infertilitet, svangerskap og fødselshjelp. Dersom man har et problem med underlivet og er urolig for at noe er galt kan det være lurt å få en vurdering og undersøkelse av en spesialist i gynekologi. Hva betyr det å bli spesialist?


Jeg tenkte at det kanskje ikke hadde så mye praktisk betydning i jobben min å få tittelen, men jeg ville gjerne ha utdanningen min dokumentert så godt som mulig. I løpet av denne masteren var hun på to samlinger i USA, hver på to uker. Jeg syns heller det er slik at alle tror at alle vil bli lege.


Så jeg lurer om det vil bli for vanskelig eller mulig om jeg tar helse neste år også, påbygg det tredje året, og det fjerde året ta privatist i de fagene jeg mangler. Tips til å bli tryggere sosialt Det er helt vanlig å føle seg ensom innimellom. Men hvis du ofte føler deg ensom, kan det bli vondt og vanskelig. Dette kan være smertefullt, og tilstanden fører ofte til uvanlig store menstruasjonssmerter.


Endiometrose kan også gjøre det vanskeligere å bli gravid. Mange bruker smertestillende for å lindre menstruasjonssmerter, og gjerne tabletter som inneholder ibuprofen eller naprosyn. Hvis ikke dette virker, bør man oppsøke lege eller gynekolog. Det tar som oftest lang tid fra en får celleforandringer, til dette kan bli til kreft.


Det er veldig få av de lette forandringene som blir til kreft, men det vil derfor kontrolleres. Ut over fellesnevneren ”gode karakterer” finnes det mange veier inn på medisinstudiet. Noen har planlagt lenge at de ville lege, mens andre kanskje opplever at de havnet på studiet mer tilfeldig.


Hva var din motivasjon for å studere medisin? Dersom du ønsker å utdanne deg til å bli gynekolog , har studievalg. Jobbmuligheter - Gynekolog. En gynekolog vil hovedsakelig være tilknyttet et sykehus eller en annen institusjonshelsetjeneste, men kan også arbeide i selvstendige.


I tillegg kan du få i oppgave å være med på å utrede kvinner som har gjennomgått seksuelle overgrep. Behandlingen inkluderer dyrkning til blastocyst, vitrifisering (hurtigfrysing) av eventuelle overskuddsembryo. Som gynekolog kan du også drive med forskning. I tillegg kommer den obligatoriske tilleggskostnaden på 95- per forsøk for elektronisk bevitning og sporing av alle dine celler og vev i vårt laboratorium (RI Witness). Hannah Nordengen fra grunnskolelærerutdanningen.


Les mer om systemet og hvorfor denne kostnaden kommer til her. Foto: Benjamin Ward. Samfunnet trenger gode lærere for å skape utvikling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg