onsdag 22. juli 2015

Natron som medisin

Velkommen til Kensaq. Finn natron som medisin i dag! Som en naturlig elektrolytt regulerer natriumbikarbonat ( natron ) pH-nivået i blodet og støtter nyrenes essensielle funksjon.


Mengden bikarbonat i blodet til de som lider av nyresvikt kan falle til et farlig lavt nivå, noe som videre kan lede til renal tubulær acidose. I baking reagerer natron med syrer , for eksempel surmelk , og frigjør CO ( karbondioksid ), som danner små hulrom i baksten.

Under her kan du lese tips og steder natron kan brukes. Uten tilsetningsstoffer. I den senere tid har det også vært endel fokus på natron som et middel som kan brukes til alt. Hie, jeg ser du lenker til bloggen min.


Jeg tror nok ikke du har lest den, elelr bloggen min for øvrig, særlig nøye. Hadde du det gjort, ville du visst at jeg er veldig langt fra å være tilhenger av natron som vidundermiddel. Det jeg har lært oppigjennom årene av å lage mat er at natron er en sort for hevingsmiddel.

Natriumhydrogenkarbonat. Jeg ville aldri drukkert natron , og tror jeg ville ha blitt rimelig oppblåst av det. Jeg tenker når du spiser lapper og lignende, det tar ikke lange tiden før du kjenner en full følelse i magen, og jer ser for meg at det er natronet som fungerer. Brukes vanligvis som hevelse middel ved baking, som syrenøytraliserende middel i medisin og som brannslukkings middel. Vanlige medisiner mot neglesopp gir sjelden resultater, og har ingen fornøydhetsgaranti.


Men ikke fortvil, det finnes håp! En rekke naturlige matvarer, oljer og andre husmidler som du sannsynlig allerede har. Anemi rammer ofte folk med nyresykdom fordi nyrene ikke produserer nok av et hormon som heter erytropoietin (EPO).


EPO hjelper til å regulere hvor mange røde blodceller kroppen produserer. Behandlingen innebærer å få injeksjoner med en medisin som fungerer som EPO (et erytropoiese-stimulerende middel). En annen meget viktig stoff som finnes i eplecider eddik er en frukt fiber som kalles pectine. Pectine hjelper fordøyelsen, reduserer dårlig kolesterol og hjelper kroppen til å fjerne overflødig væske og uønskede giftstoffer.


Eplecider eddik kan bidra til mye for helsen! Den har anti-virus, anti-bakteriell og anti-sopp egenskaper. Dersom symptomene blir veldig ille ta et bad med liten kopp natron og kopp epsom salt.

Eller prøv Floating – en tank med opp til 5kg Epsom salt. Det hjelper kroppen å kvitte seg med giftstoffene som eddiken har løsnet opp og som skaper utrensningssymptomer. De følger også et vanlig mønster innen alternativ medisin der de først forteller deg at du har et problem (for eksempel at ditt moderne kosthold har gitt deg en indre ubalanse), for å deretter gi deg løsningen (spis ingefær!).


Slik løser de et problem som aldri har eksistert i utgangspunktet. Sin allsidighet gjør det bra for å holde maten frisk, for rengjøring flekker i tekstiler og tepper og for behandling av vanlige plager. For en måned siden fikk jeg et råd om å ta et glass varmt vann med to sitronskiver oppi før jeg spiser frokost.


Dette hjalp umiddelbart og jeg har ikke rørt medisinen siden da. Li skrev: Ikke bruk natron. Dette forverres dersom man drikker kaffe. Når det gjelder te så kan vi skille mellom to typer: Vanlig te og urtete.


Vanlig te inneholder garvesyre, noe som forverrer syrebalansen i magen, mens urtete (slik som de vinders te), vil ha en god effekt. En medisin som har vært brukt opp gjennom tidene til å stabilisere magen er mandler. Det interessante med folkemedisinen er at langvarig bruk av en type medisin som regel indikerer at den fungerer. Ellers ville den aktuelle medisinen blitt forkastet til fordel for noe annet.


Det finnes mange eksempler på at virkninger av medisiner brukt i folkemedisinen senere har blitt verifisert som effektfulle av vitenskapen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg