onsdag 1. februar 2017

Sove med baby på brystet

Check out For The Baby. Men er det noe flere spill som passer til en 7åring? Poden min er nå uker. Etter en del kvelder med mageknipe vil han bare sove på meg om natta, før kunne vi legge han i neste sitt i vår seng, men ikke for øyeblikket.


Han for sove på brystet mitt, det jeg gjør er at jeg strammer dyna rundt oss slik for sikkerhets skyl men det har funket bra de siste nettene. Ikke farlig å sove under amming om en følger råd for trygg samsoving.

Finn en annen løsning enn å sove med baby i bæretøy eller på brystet om mor må sove samtidig. Det er ikke vanlig samsoving jeg bekymret meg for, men å sove med babyen på mitt bryst mens jeg selv også sover. Den økte risikoen for krybbedød som oppstår når spedbarn sover på magen, gjelder også i. Og ho vil bare ligge på magen på brystet vårt eller på magen på. Du kan ikke forvente at en så fersk baby skal synes det er greit å sove alene.


På 80-tallet var det vanlig å anbefale at spedbarna skulle sove på magen. Når man gikk over til å anbefale å sove på ryggen, falt forekomsten. Noen foreldre opplever at babyen har vansker med å sove på ryggen og at babyen lettest faller til ro om hun får sovne i mageleie på foreldres bryst.

Kan spedbarnet sove på mors bryst mens mor sover ? Det er ikke trygt å la spedbarnet sove i mageleie på mors (eller fars) bryst mens hun (han) sover. Vet at spedbarn ikke skal sove på magen, men på ryggen, men gjelder dette hvis de sover oppå brystet til mor eller far også? Er det ikke fordi de kan få ansiktet ned i madrassen og bli kvalt de ikke skal sove på magen? Har så mange spørsmål, jeg, og dette har jeg slitt litt med å finne svar på. Har hørt at spedbarn ikke bør sove på brystet til en forelder pga faren for krybbedød - stemmer det?


Det virker jo veldig koselig med en sovende baby på bryste. De hadde på den tiden ikke kunnskap om barnets utvikling i den grad vi har i dag. Kos dere med pupp, både til spising og kos! Vi prøvde oss for første gang nå med en på mn og et tips til er å ta med et pled ull eller fleece.


Når bebisen vil amme litt på natta, sove litt i soveposen til pappa eller mamma, var det utrolig kjekt å ha et pledd lett tilgjengelig for å bre over de delene som hang på utsiden av soveposen. Når brystet bruges som sut, ligger din baby ved brystet og sutter med en teknik, der IKKE giver mælk – eller kun et par mundfuld mælk hist og pist. Se også: Legg barnet til å sove på ryggen fra fødselen av. Når din baby bruger brystet som sut, kan du høre det på fraværet af synkelyde eller ve at der kun er enkelte synk ind imellem. Først må jeg spørre om du noen gang har fått behandling for dette?


Hvis ikke, er det første som må gjøres diagnostikk utført av en spesialist. Ut fra dette må det legges en behandlingsplan.

Hvis det er et snev av psykotisk tenkning i dette, vil medisiner kunne hjelpe. Babyen min på mnd sover KUN når han har puppen i munnen. Jeg blir snart sprø av å aldri få fri fra baby på kroppen, og at dagen min i praksis er.


Nå begynner de fleste spedbarn å sove mer sammenhengende om natta. Det er også mulig å begynne å hjelpe barnet til å regulere seg selv dersom det våkner. Et barn som er vant til å sovne på fanget, ved brystet , med en hånd på magen eller med smokk, vil etterlyse samme hjelp til å sovne igjen om det våkner på natta. Svøping: En måte å hjelpe de minste spedbarna til å finne roen til å sovne på , og som også kan hjelpe dem til å sove lengre, er svøping. Da benytter man et tynt, nokså stort og fast svøpeteppe, samler hendene til barnet opp mot brystet (evt. ned langs siden), og skaper en trygg, fast støtte rundt barnets skuldre og hender.


Det hjælper heller ikke på det at man får sådan en angst-pjece fra sygehuset, med hvordan man undgår vuggedø hvor jo noget at det vigtige er at baby skal havd plads omkring sig når de sover. Men min baby vil ikke ha plads! Hun vil bare ha sin mor helt tæt på. Jeg får besøg af sundhedsplejerske i morgen, så snakker jeg nok lige med. CNN har snakket med.


En nøytral og utstrakt stilling når man sover på rygg gjør at ryggsøylen, nakken og hodet blir minst utsatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg