tirsdag 7. februar 2017

Akupunktur panikkangst

Få fjernet angst på min. Symptomer som muskelsmerter, hodepine, tretthet, irritabilitet, tristhet, nummenhet i hender og føtter, svetting, skjelvinger og rykninger, pustevansker, konsentrasjonsvansker og søvnproblemer er ofte andre symptomer som følger frykten. NADA (National Acupuncture Detoxification Association) er et bestemt øre akupunktur program, som er brukt verden over.


Historien bak NADA og Michael Smith, som satt sammen programmet, er helt fantastisk. For min del kom angsten som lyn fra klar himmel i november. Angst påvirker kroppen veldig.


Den er ikke like intens som når den kom, men jeg merker den. Jeg går derfor ca gang hver 1-uke. Dersom man er plaget med ubehagelige bivirkninger fra medikamentell behandling, kan akupunktur også benyttes i forsøk på å redusere plagene.


Akupunktur og angstlidelser. Den mest kjente er daith piercing, dette har vist seg å hjelpe mot hodeverk, spenningshodepine og migrene. Kan hjelpe mot fysiske smerter og psykiske smerter.


Fysiske og psykiske plager fra langvarig stress er et voksende problem i den vestlige verden. Mange mennesker oppsøker oss for hjelp til å lindre stress. Det er normalt med opp til flere stressituasjoner hver dag. Kanskje står du opp litt for sent og har dårlig tid før du skal ut av huset om morgenen? Også puls- og tungediagnose er viktige verktøy i akupunkturen , og disse sjekkes hos pasienten fra gang til gang.


Noen som har erfaringer de vil dele? Hjelper akupunktur mot angst? Går jevnlig til psykolog og har gått i snart år, men jeg føler ikke noe fremgang, ingen forskjell og angsten har blitt sterkere. Kroppslige reaksjoner og symptomer kan være fremtredende.


Det vanligste er symptomer som hjertebank, skjelving og spontan svette. I tillegg kan man oppleve svimmelhet, kalde hender og føtter eller varmefølelse. Ved akutte angstanfall som for eksempel ved panikkangst , er det vanligere å oppleve pustebesvær og i noen tilfeller kan man besvime. Nesten prosent får en angstlidelse i løpet av livet.


På Klinikk Fjeld har vi lang erfaring med å behandle lettere former for angst og akutt angst som kan ha blitt utløst av ulike situasjoner. Ulike former for behandling. Behandling av angst avhenger av typen angst man har, og hvor vellykket behandlingen er avhenger også av typen angst, om man har en eller flere angstlidelser, og om man har andre sykdommer eller avhengighetsproblemer på toppen av angstlidelsen. Den dokumenterte effekten av behandling av angstlidelser har for øvrig også varier-ende kvalitet – derfor bør akupunktur anses som en mulig behandlingsalternativ i tillegg til eksisterende behandlings - tiltak.


Les om Panikkangst. Finn klinikker, priser og les anmeldelser. Finn priser, ventetider og les anmeldelser. Jeg ønsker å hjelpe deg til å få det bedre i hverdagen. Lurer på det jeg også.


For meg har akupunktur hjulpet veldig, selve akupunkturen i samspill med akupunktøren, begge passer utrolig godt til meg, slik at jeg blir trygg og kan få mest mulig utav helheten. Slik jeg ser det, så fungerer forskjellige ting på forskjellige mennesker, dermed må man kanskje prøve litt forskjellige ting, for å finne sin greie. Jeg holder til i Akersgaten i hjertet av Oslo, i en vakker gammel bygård.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg