mandag 12. desember 2016

Ekstrem tannverk

En annen ting som funker mot akutt tannverk , foruten ibux, er å suge på en isbit. Kulden iser ned det betente og gir dermed straks smertelindring. Glemmer aldri da onkelen min fikk tannverk på selve julaften og hele julemåltidet hans besto av isbiter. Betennelse har spredd seg til kjever, ører og hode. På grunn av søvnapne har jeg hatt gratis tannlege i mange år.


Dette utstyret gjør at jeg tørker helt opp i kjeften om nettene, og etter jeg begynte med det falt fyllinger ut etter tur. Jeg fant ut for man. Tidlig behandling kan innebære å få en fylling hvis tannverk oppstår som følge av karies.


I natt kunne jeg ikke såve i det hele tatt, det gjorde så vondt at jeg hopte rundt i stuen kl på natten! I slike tilfeller er tann-nerven irritert og betent eller allerede død. For å bevare tannen må den rotfylles. Og ekstreme tannsmerter er nok i den banen ja.


Man bør kunne finne minutter på en dag for å fjerne smertene der og da. Av den værste sorten. Selv ikke mine værste fiender ønskes skikkelig tannverk. Vi har snakket med Dag Ørstavik, professor dr. Tannverk - kjerringråd.


Universitetet i Oslo, om seks ulike årsaker til smerter i tennene. Hva er årsaken til tannervebetennelse og tannrotbetennelse? Med tannlegevakt for akutt hjelp.


Smerte forbundet med tannproblemer er en kilde til stress og forstyrrer arbeid og relasjoner i dagliglivet. Ekstrem tannsmerte, råd? Helse: De siste timene har jeg hatt en helt ekstrem tannsmerte. Virker som tannkjøttet er betent eller noe. Imellomtiden må jeg overleve denne natten, jeg fikk ikke sove sist natt pga all smerten.


Så da spør jeg dere, hva kan jeg gjøre for å dempe smertene? Det som derimot hjelper er. Det som oppleves som tannverk kan i noen tilfeller være bihuler, ører, kjeven, og til og med stress, men hovedregelen bør være at tannverk undersøkes hos tannlegen. Paracet funker dårlig. Skjemaet legger ved informasjon om din datamaskin.


Dette er kun teknisk informasjon med tanke på support, og kan ikke spores tilbake til deg som person. Men det kan også være andre årsaker til slike smerter, og det er derfor viktig å søke hjelp hos tannlege ved tannsmerter som vedvarer. Akutt bihulebetennelse har typisk sympyomer som tett nese, smerter eller trykk over øynene eller i kinnet, eventuelt tannpine.


I noen tilfeller kan man også ha feber og generelt føle seg i dårlig form.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg