onsdag 5. juni 2019

Kjempegode cookies

Vi har testet i varmluftsovn. Cookies med god smak, veldig god sukkerbombe. Nok med min ved 2grader. De er myke når de tas ut, la ligge litt før du tar de av plata. Vi fikk ca stk, men er avhengig av hvor stor klatt du setter på platen.


Kjempegode cookies

Oppskrift på kjempegode cookies med mørk sjokolade eller daimkuler. Kjempefine å pakke pent inn med rødt bånd og gi som ekstra julegave til noen du setter pris på. Jeg har testet ut oppskriften her, og de er bare helt fantastiske!


Deilige, seige og kjempegode ! Anne Brith sier selv at noe av hemmeligheten hennes er å bruke en kombinasjon av rørsukker og vanlig sukker. Disse har jeg prøvd to ganger nå og jeg vet ikke om jeg gjør noe feil, men jeg må bruke dobbelt så mye mel for å få en grei konsistens som ikke renner så mye ut. Men for dere som ikke trenger tenke på karbiser så er denne midt i blinken. Sjokoladechip- cookies Foto: Synøve Dreyer Vis mer. Dette tror jeg må være verdens beste cookies ! De er laget med brunt sukker, sjokolade og valnøtter og er store, litt myke og nesten kakelignende (chewy som man sier på amerikansk).


Oppskriften har jeg fra en klassevenninne fra gymnaset som heter Tonje og som er halvt amerikansk. Hun tok av og til med seg en hel boks full av disse deilige kakene til skolen, og jeg skal si deg at de fikk. Vil du lage mindre cookies , setter du topper av kakedeigen med to teskjeer. I cookiesene på bildet har jeg brukt ekte, amerikanske chocolate chips. Får du ikke tak i disse, er grovt hakket kokesjokolade et godt alternativ.


Har vært på utkikk etter skikkelig gode cookies en stund nå, og har prøvd ørten oppskrifter, men både jeg og samboeren har vært middels fornøyd. Nå prøver jeg ingen flere - dette er vinneren! Marit Røvang Gi karakter. Du får kjempegode cookies også ved å bake med glutenfritt mel.


Kjempegode cookies

Forklaring på prissystemet. Jeg har en tendens til å tro at ting alltid bør stå et par minutter lengre, men med cookies er det veldig viktig å ta dem ut når klokken ringer. Da får du kjempegode cookies med crunchy peanøtter og deilig sjokolade. Tusen TAKK for kjempegod oppskrift på glutenfri cookies. Fulgte den til punkt og prikke - bortsett fra at jeg brukte økologisk vaniljepulver isteden for vaniljesukker.


Min relativt nydiagnostiserte fjortis var storlig begeistret! Disse med havregryn, tørket frukt og nøtter er litt sunnere enn vanlige og det gjør jo ikke noe #128521; Myke og deilige… Jeg hadde også mørk sjokolade i disse men det kan sløyfes hvis du vil spare de kaloriene. Kjempegode cookies med peanøtter og kokesjokolade. Som for eksempel disse kokoscookiesene. De minner, noe overraskende, om havreflarn i konsistensen, men smaker rett og slett kokos.


Kjempegode cookies

Et lettvint alternativ til kokosmakroner, rett og slett. For litt variasjon og ekstra god smak, kan du dyppe halvdelen av cookiesene i smeltet sjokolade. Idag har eg noken nydelige cookies til dere med smak av peanøtt, sjokolade og karamell: snickers cookies ! Jeg laget dem på, skal vi se, var det mandag?


Uansett, de ble laget denne uken, hehe. Det er så mange av dere som har sendt meg melding på når oppskriften kommer ut, og nå kan jeg fortelle dere at det skjer NÅ. Disse cookiene er kjempegode , med masse smak, sprø utenpå og litt myke inni.


Det blir ikke mye enklere enn dette. Likevel er det ofte disse kakene som forsvinner først fra kakefatet. De er også fine å la barn holde på me for de er tykke og fine og enkle å få til. Du får ca kakebrett med hjerter, alt etter hvor store og tykke du lager dem.


Det var Vanessa, eldstejenta, som fikk dilla på cookies i våres. Cookie in a jar Trenger du ett bra tips til en liten gave eller julegave? Da er dette den perfekte gaven til den som har alt.


Kjempegode cookies

Og som liker seg på kjøkkenet:-) Gi den som en førjulsgave, julegave etc. Hei, de ser kjempegode ut, men alle andre cookies jeg baker bruker natron istedenfor bakepulver – har du prøvd det, det er jo det som er vanlig ihvertfall der borte. Min favoritt finner du hvis du søker opp Hersey’s chocolate chip cookies , den ser veldig lik ut.


Prøver dine i morgen – god helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg