torsdag 27. juni 2019

Dikt om kjærlighet bryllup

Stilige,elegante strømpebukser til brud og brudepiker,som setter prikken over i. På denne siden vil jeg legge ut dikt jeg har brukt i vielser. En unitarvielse kan være så mangt – noen ønsker et religiøst innhol andre ikke – og det finnes dikt som passer alle slags vielser, og alle slags par. Håper at leserne også kan bidra med fine bryllupsdikt – eller dikt som passer til bryllup , brudepar. Vi tar da utgangspunkt i 1.

Når du skal planlegge bryllup ,. Dikt til brudeparet – av 27. Når forelskelse blir til kjærlighet , og et forhold baserer seg på ærlighet, når man kan sitte sammen i stillhet, og tårer blir møtt med mildhet, da har man fått den største gave, en kjærlighet som kan vare. Sitater om kjærlighet og samliv. Bryllup , samliv og kjærlighet.


Jeg personlig synes det er fint å ha med et dikt i seremonien. Det finnes utrolig mange fine dikt å ta av som passer, kanskje til stedet bryllupet holdes, til brudeparet, eller måten feks de møttes på. Det skjønneste dikt og de deiligste ord skal brudeparet have,.

Er det noen som har eit sitat eller eit lite dikt om kjærlighet. Men mange, mange ganger, handler de om dydighet. Om hun som ventet sin sjømann, om han som forsaket alt, la bann på lystens hete brann, til alt var anstendig, kaldt. Det er de bitre og gamle, profeter som søker makt.


Hver gang jeg lukker øynene, Er det ditt ansikt jeg ser. Selv om vi først møttes for mange år siden, så har kjærligheten vi deler bare blitt sterkere med tiden. I lykkelige stunder, og i last og i brast.


Se også utvalgte ord om kjærlighet og bryllup. Ekte dyp kjærlighet dør aldri, men lever. Et lykkelig ekteskap består av kjærlighet og omsorg, forståelse og kompromisser, og fremfor alt – å alltid være der for hverandre.


To skal man være for på livsveien vandre, to for å hjelpe og støtte hverandre. I dag har to mennesker avgitt et løfte. Har samlet dikt for bryllup og begravelser.


Mange moderne diktere ser ut til å ha et litt ambivalent forhold til kjærlighet. I et bryllup skal det være ganske betingelsesløst. Diktet Hendene er skrevet av Kjell Morten Bråten.

Diktet må gjerne brukes av alle som ønsker det (se under linken dikt ) men jeg setter pris på at det spørres om lov til å bruke det. Det du skriver kan være enkelt og rett fram, men det kan også være noe brudeparet må fundere over. Håper denne dagen være den verste i deres ekteskap, er ikke noe man forstår umiddelbart, men når man endelig forstår hva det menes med dette, trekker man jo på smilebåndet. Ingen veit vægen vi vandre.


Men din vil je vara i dager og år. Je vil itte sjå på ændre. Mitt hjerte er ditt, ditt hjerte er mitt. Og visa med seljelyd låter. Min glede er din, din glede er min.


Og sorgen er min når du gråter. Likevel diktet skaldene om kjærlighet. Kjærlighetsrosa er frodig og sterk. En av disse skaldene var Kormak som laget mange kjærlighetsdikt til sin elskede Steinger også etter at hun var giftet bort til en annen mann. En annen skald var Tormod Kolbrunarskald som fikk tilnavnet sitt fordi han laget dikt om en kvinne som hadde svarte øyenbryn.


Vi fører et bredt utvalg av sanger og taler til konfirmasjon, bryllup , dåp, julebor firmafester etc.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg