tirsdag 30. april 2019

Morskjærlighet dikt

Trenger du et godt sitat? Jeg holder på å scrappe noe greier til svigerinna mi og trenge ett dikt om morskjærlighet ! Akkurat nå, FjellOgDalar skrev: Dette er et tragisk eksempel på kompetansesvikt. En del er kanskje bedre pga behandling, men selve sykdommen vil skape problemer igjennom hele livet om man ikke fortsetter denne. Det er jo det som er så trist og leit! HELE livet mitt skal altså leves på denne måten.


En mors kjærlighet er bemerkelsesverdig - uegoistisk, uendelig og best av alt. Finnes det noen større gave? Takk for din kjærlighet. Advarsel: morskjærlighet og tårer. Det går egentlig ikke an å forklare med ord hvordan det føles.


Det var derfor dette innlegget egentlig skulle handle om morskjærlighet. Enhver kjærlighetshistorie er vakker, men vår er den jeg liker aller aller best. Aldri kast bort din kjærlighet på noen som behandler deg som om du var helt vanlig. Dikt om livet – av 20.


Et par gode tanker jeg sender din vei, for dette er dagen vi gjør stas på deg, med de egenskapene som i deg bor, er du for meg verdens beste mor. Kvinnen har alltid eksistert, men ikke moren. Noen som sitter på slike dikt ? Har to eldre sønner, hver av dem har et dikt jeg har funnet innrammet over senga, fra mamma til sitt barn (11-åringen vil absolutt ha det på gutterommet, tror de syns det er veldig koselig og godt) Ganske dype, pene dikt. Nå prøver jeg å lete frem til tredjemann, fo. Veien kan ofte virke veldig lang, og tunnelen i enden usannsynlig trang, men selv om det kanskje føles slik nå, vil veien med litt hjelp en annen retning få.


Hun skrev intense og direkte dikt om sammensatte følelser. Kjærlighet er å være glad i noen. Inger Hagerup er ofte omtalt som kjærlighetens poet. Hun har også skrevet mange dikt for barn og har også stått for store gjendiktninger av bl.


Shakespeare og Goethe. Her har vi samlet tre av hennes mest populære dikt som alle kom ut rett etter andre verdenskrig. Tolkien japan jul kjærlighet krim kriminalroman musikk Neil Gaiman norge noveller poem poetry politi-krim roman sci-fi science fiction smakebit. Jeg syns du skal prøve å lage et lite dikt selv.


Tenk på hva du føler henne, hva slags minner har dere, hva kan du sammenligne dette me hva slags tanker får du når du tenker på henne, hva ønsker du for henne videre i livet og så videre. Har sotte på nette å sett etter fine babydikt til scrappealbumet æi skal lage til vår lille prinsesse. Her kommer noen nydelige dikt , satt med tåran i øyan når æi læste de alle sammen. Ord over grind: Du går fram til mi inste grin og eg går og fram til di.


Innanfor den er kvar av oss einsam, og det skal vi alltid bli. Cathrine Grøndahl har gitt ut noe så sjeldent som en diktbok om det å være småbarnsmor. Jeg ler sjelden når jeg leser bøker, men jeg lo mye mens jeg leste Jeg satte mitt håp til verden. Dette diktet har du fått hos meg mange ganger, og det er sikkert ikke siste gang du får det heller.


Jeg ville bringe deg solen, om du ble redd i mørke. La alle problemer bli små og forsvinne. La dagene som kommer bli gode og fine. En god jul ønskes deg og dine Flere som har dikt til å ha på julekort?


Jeg skrev tre dikt denne dagen, sannsynligvis på rappen, alle harmoniske og rolige, de fleste litt forelskede. Inspirerende, morsomme og underfundige ordtak om livet og det å være menneske. I bare tre ord kan jeg oppsummere alt jeg har lært om livet: Det går videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg