fredag 15. juli 2016

Luftsmerter gravid 3 trimester

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Menstruasjonslignende smerter eller uspesifikke magesmerter rett over lysken er vanlig i svangerskapet.


Noen får smerter midt i eller øverst oppe i magen. Slike smerter er ufarlige og blant de vanligste plagene i svangerskapet.

Dersom kvinnen er mindre aktiv i graviditeten, trenger hun muligens ikke mer energi enn før hun ble gravid. Siden mange gravide får jernmangel, kan det være greit å fokusere ekstra på å spise matvarer som inneholder jern. De første ukene (4-ca) var jeg og plaget med oppblåsthet på ettermiddag, kveld og natt, men helt fin om morgenen og dagen. Men nå har jeg en annen type luftsmerter som jeg ikke helt finner ut av.


Nå har jeg mageknip når jeg våkner og går på do. Er det noen som har noen gode råd mot luftsmerter ? Magesmerter er et symptom med en lang rekke mulige årsaker. Alt fra uskyldige luftsmerter til alvorlig og kirurgikrevende blindtarmsbetennelse kan gi akutte magesmerter.

Ved graviditet må sykdom relatert til fysiologiske endringer under svangerskapet, eller hos fosteret, vurderes i tillegg til alle de øvrige årsakene til magesmerter. Jeg fikk beskjed om å kutte ut kullsyre, alt av kål og løk, brokkolig, bønner. Og så skulle jeg begynne på en pille du får reseptfritt på apotek, den heter minifom.


Jeg var forstoppet i tillegg,så da var sviskejuice en vidunderkur. Det kan være luftsmerter , men rødløk som er en veldig mild løk, vil nok alene ikke stå for slike smerter. Hvis dere har spist mat som er uvant for dere, f. Helt normalt, det gjør ganske mye mer vondt når man er gravid enn til vanlig.


Jeg var lagt inn to ganger med luftsmerter , som var verre enn riene under fødselen, og det sier jo en del. Så bra du fikk sjekket det. Jeg har hatt sånne smerter flere ganger og det viste seg å være eggstokkbetennelse. Hadde få symptomer, ingen høy CRP el, bare vondt.


Men da har jeg ikke vært gravid da. Før fikk mødre ofte beskjed om å bare la barna gråte. I dag forstår flere og flere foreldre hvor viktig det er å svare på babyens signal og å ta gråt på alvor.


Mange føler seg knust når barnet gråter på tross av konstant byssing og bæring, men mange barn gråter selv om de får mye kroppskontakt og god omsorg. Jeg har liksom fått inntrykk av at man vet når fødselen er i gang. At man får visse forvarsler og i alle fall kjenner riene når de kommer.


Men så ringer mamma meg i går og sier at jeg må være obs for hun kjente ikke riene da hun fødte andre gangen, hadde kun noe som lignet på luftsmerter også plu.

Første gang jeg var gravid trur jeg faktisk at jeg hadde null smerter frem til SA i uke 7. Er veldig oppblåst jeg og. Her om dagen tenkte jeg herregud jeg ser jo gravid ut men det er jeg jo ikke, og så kom jeg på at jeg er det, hehe. Sliter litt med luftsmerter , huff det er mye vondere enn murringene og stikkene. Jeg har en del luft i magen om kveldene, men jeg er jo gravid ogs.


Gravid , oppblst og full av promp 9. Det er ingen grunn til bekymring selv om magen fremdeles har vanlig strrelse i. Se hvordan det kan hjelpe deg mot luft i magen og luftsmerter. Halvveis i svangerskapet begynner fosteret å ta til seg (drikke) og ta opp (absorbere) store mengder av fostervæsken. Under de siste 2- månedene av svangerskapet nærmer magetarmfunksjonen seg den som en normal nyfødt baby har.


Frem til da dannes kontinuerlig små mengder mekonium i fordøyelseskanalen som i sin tur bæsjes ut i. Følg graviditeten uke for uke. Les hva som skjer med babyen i magen, og i mors kropp. Få gode tips til dere som skal bli foreldre hver uke i svangerskapet. Det har faktisk vist seg at ved å spise nok vitamin B(som finnes i de fleste mulitivitaminpreparater) kan kvalmen reduseres, så det kan jo være verdt et forsøk.


I tillegg til vitaminer er det også viktig at du får i deg nok av de essensielle omega- fettsyrene enten gjennom fisk eller ved å ta tran, tranpiller eller omega- kapsler. Hvis du har vært kvalm, vil du kanskje oppleve at dette gradvis går over. Fosteret begynner å ligne et menneske og alle anlegg til organer er dannet.


Hyppig og smertefull urinering. At man må tisse oftere enn før, er en vanlig graviditetsplage. Men en brennende smerte i blæren er ikke det. Urinveisinfeksjoner gir irritasjon i urinrøret og blæren. Det kan svi når man tisser, og man tisser bare litt av gangen, veldig ofte.


Noen kan merke grumsete eller blodig urin, og at urinen lukter. Du kan ta Ibux i andre trimester , det er helt greit, sier min lege. Funker best for meg mot hodepine, så jeg gruer meg til tredje trimester.


Uansett forsvant migrenen totalt for meg i andre og tredje trimester , så jeg har. Du skal ikke ta Ibux, men du kan ta Paracet og Paralgin Forte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg