fredag 1. juli 2016

Eggfri eplekake

En saftig eplekake er noe som blir tatt godt imot blant både store og små. Saftig gulrotkake i langpannekake. Det er sesong for blåbær. Prøv vår deilige oppskrift i dag.


Den perfekte sjokoladekaken.

Se oppskriften her. I hvert fall hvis du er så heldig og har epletre i hagen! Her er en glutenfri variant, du kan selvfølgelig bruke vanlig hvetemel.


Jeg brukte 2gram glutenfritt fint hvetemel og gram kikertemel. En tradisjonell oppskrift er å ta like mye smør, hvetemel og sukker! Jeg har begynt å bake alle. Gluten- og eggfri eplekake.


Høstens beste glutenfrie eplekake uten egg Ny søndag ny kake, for i dag får vi gjester.

Hva passer vel ikke bedre enn en ny eplekakeoppskrift uten egg,. Et godt sted å være! Farmor lærte meg masse om mye, også om matlaging og baking.


Jeg sto alltid ved siden av og spurte og grov og hjalp (mer eller mindre) til med middager og bakst. Mye av det jeg kan i dag kan jeg takke henne for. Der gikk det i skikkelig norsk husmannskost og i dag vil jeg dele hennes oppskrift på eplekake med dere. Slik eplekake inneholder smør, sukker, egg og en god del mel. Her har jeg gjort eplekaken vegansk ved bytte ut egg med kakehummus, altså hjemmelaget pasta av finmoste kikerter, og det fungerer flott.


Hvis du vil bake glutenfri eplekake , fungerer kakehummus også som en glutenerstatning. Den er dessuten uten egg og du kan fint bytte ut smøret med solsikkeolje for en gluten, melk og eggfri kake. Du trenger: Fyll: 4-epler ss sitronsaft 1gr sukker ts kanel 1gr blandete nøtter. Mai er en deilig vårmåned som ofte byr på festligheter i form av konfirmasjoner og bryllup og ikke minst nasjonaldagen.


Med disse nydelige kakene uten melk, egg, gluten og nøtter kan du invitere til fest og være sikker på at de fleste kan ta en bit av kaka. Prøver meg nok en gang på kake uten egg, melk og gluten. Superenkel å lage, mikset sammen på null komma niks! Denne gang ble det eplekake.


Siden den er laget med agar, og kremost ikke inneholder løpe, er kaken også halal, skriver Anne.

Vi lot oss også friste av surmelkskake med kanel fra Trines Oppskrifter. Hva med å bake denne til kaffen i dag? Dette her, det er kaken! Velkommen til mitt søte kakeparadis!


Mange iskremer, eggfri pasta, diverse bakverk uten egg, osv. Vil du heller lage glutenfrie kaker? Her finner du seks oppskrifter på glutenfrie festkaker.


Pavlova er en klassiker på ethvert kakebord til fest. Fantastisk god sjokoladekake uten egg, melk og gluten. Bruk en ukokt spaghetti, en tannstikker e. Er den ferdig stekt så henger det ikke fast noe fra kaken når du tar den ut - og hvis det gjør det, så steker du den litt til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg